نمایندگان مجلس بر طرح خود درباره اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران اصرار کردند.

 

به گزارش جماران، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 24 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با 124 رأی موافق، 22 رأی مخالف و 16 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در جلسه بر مصوبه خود اصرار کردند.

گفتنی است این طرح از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود.

در ماده یک این طرح آمده: دو تبصره به عنوان تبصره های (1) و (2) به ماده (30) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/1375 به شرح ذیل الحاق و شماره تبصره های این ماده اصلاح می شود.

تبصره یک آن می گوید: اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی ساکن در شهرها و روستاهای کشور می توانند نامزد انتخابات شوراهای اسلامی همان شهر و روستا شوند.

تبصره 2 نیز می گوید: اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی به جای اسلام باید به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند.

در ماده 4 نیز آمده است: این قانون از زمان برگزاری انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا لازم الاجراء می باشد.

لازم به ذکر است پیش از این رأی گیری به علت دوفوریتی بودن این طرح در جلسه گذشته مجددا دو فوریت آن به رأی گذاشته شد که نمایندگان با 134 رأی موافق، 23 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در جلسه با بررسی این طرح که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود،موافقت کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 836879
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.