پیام‌رسان وی‌چت پس از گذشت ۴ سال فیلترینگ سرانجام رفع فیلتر شد.

 

به گزارش جماران، پیام‌رسان وی‌چت بعد از گذشت ۴ سال فیلترینگ از دی‌ماه سال ۱۳۹۲ تا امروز بالاخره ساعت ۲۱ روز پنج شنبه ۱۴ دی‌ماه با موافت کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رفع فیلتر شد و هم اکنون دسترسی به این اپلیکیشن برای کاربران ایرانی بدون محدودیت امکان پذیر است.

گفتنی است، امکان دانلود پیام رسان وی‌چت از مارکت گوگل پلی به‌دلیل تحریم‌های ایران امکان‌پذیر نیست و باید به سایت این پیام‌رسان مراجعه کرد.

قابل ذکر است، پیام‌رسان وی‌چت ۴ سال است در ایران به دلیل جمع‌آوری اطلاعات موجود در گوشی‌های کاربران، نقض حریم خصوصی کاربران با رصد ارتباطات اعضاء و انتشار گسترده محتوای مجرمانه غیراخلاقی و مستهجن با ضرر  جبران‌ناپذیر برای نوجوان کشور با درخواست کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه بدون رای منفی فیلتر شد و رفع فیلتر آن در این موقعیت زمانی با موافقت درخواست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و نبود تلگرام به عنوان محبوبترین و بزرگترین پیام رسان برای کاربران ایرانی سوالات بسیاری را ایجاد کرده است.

کارشناس نرم افزار یکی از پیام رسان‌های داخلی درباره رفع فیلترینگ پیام رسان وی چت گفت: وی‌چت یکی از پیام رسان‌های بزرگ دنیا است که امکانات قبول قبولی دارد اما از نظر امنیت در میان ۱۰ پیام‌رسان اول دنیا که تلگرام رتبه اول و پیام‌رسان واتس‌آپ رتبه دوم را دارد، رتبه ۹ را کسب کرده؛ مسئله امنیت نکته بزرگی برای کاربران ایرانی است که این روزها توجه ویژه‌ای به امنیت پیام‌رسان مورد استفاده خود دارند و باعث شده به سراغ پیام رسان‌های مناسب داخلی یا حتی خارجی دیگر نروند و همچنان از تلگرام یا واتس آپ استفاده کنند.

این کارشناس ادامه داد: رفع فیلتر اینستاگرام و وی‌چت این فرضیه را ایجاد کرده که احتمالا وی‌چت جایگزینی برای تلگرام به عنوان یک پیام‌رسان خارجی است که در انواع سیستم عامل‌ها دسترسی دارد.

وی تاکید کرد: باید انتظار داشت کارگروه دلایل خود برای رفع فیلتر این پیام‌رسان را بعد از بیش از ۴ سال فیلترینگ اعلام کند، آیا این مسئله حمایت از پیام‌رسان داخلی است؟ آن‌هم زمانی که وی‌چت امکانات مشابه پیام رسان‌های داخلی را دارد و برخی پیام‌رسان‌های داخلی از وی‌چت امنیت بیشتری دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.