دبیر انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران اظهار داشت: امروز کوس رسوایی بداخلاقی و دروغ‌گویی افرادی که آیت‌الله هاشمی سال‌ها پیش آنها را شناخته و درباره آنها هشدار داده بود، نواخته شده است.

 

دبیر انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران تاکید کرد: امروز کوس رسوایی بداخلاقی و دروغ‌گویی افرادی که آیت‌الله هاشمی سال‌ها پیش آنها را شناخته و درباره آنها هشدار داده بود، نواخته شده است. افرادی آن روزها به هر دلیلی از آنها حمایت کردند و امروز بر سر دو راهی متحیر ماندند.

به گزارش جماران، محمدرضا ظفرقندی در بیست‌ و پنجمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران ضمن قدردانی از حضور علی مطهری، نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دکتر مطهری در سال‌های سخت بعد از ۸۸، همواره با انجمن اسلامی همراهی و دکتر جهانگیری نیز در انتخابات نقش بسیار مهمی داشتند.

امروز شاهد صدق نظرات و پیش‌بینی‌های آیت‌الله هاشمی هستیم

وی با بیان اینکه انجمن اسلامی جامعه پزشکی حدود ۲۶ سال قبل به دلیل شرایط و نگرانی‌های بعد از رحلت امام ایجاد شد، اظهار داشت: امروز شاهد بیستمین مجمع عمومی این تشکل اصلاح‌طلب و تاثیرگذار در سراسر کشور هستیم. سال گذشته و امسال مجمع بدون حضور آیت‌الله هاشمی برگزار شد. امروز شاهد صدق نظرات و پیش‌بینی‌های او هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: امروز کوس رسوایی بداخلاقی و دروغ‌گویی افرادی که آیت‌الله هاشمی سال‌ها پیش آنها را شناخته و درباره آنها هشدار داده بود، نواخته شده است. افرادی آن روزها به هر دلیلی از آنها حمایت کردند و امروز بر سر دو راهی متحیر ماندند.

باید صبور باشیم

ظفرقندی با بیان اینکه امروز بزرگانی که این افراد را شناخته بودند در حصر هستند، تصریح کرد: افرادی مانند موسوی و کروبی در حصر هستند و دیگران آزادند. امروز ما هستیم با شرایط به جا مانده از هشت سال که سراسر خسارت بود.

وی با بیان اینکه انفعال و پشیمانی اشتباهی بزرگ است، خاطرنشان کرد: مدیریت خاتمی، همراهی عارف در سال ۹۲ و همراهی ارزشمند دکتر جهانگیری در سال ۹۶ به ما آموخت برای رسیدن به آزادی و حقوق در کنار قانون، برای امنیت در کنار آزادی و برای پاسخگویی همه مسئولان باید صبور باشیم.

صداوسیما بر مسائل گذشته علیرغم رای مردم تاکید می‌کند

دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران افزود: علی‌رغم رای مردم همچنان برخی رسانه‌ها مانند صداوسیما بر مسائل گذشته تاکید می‌کنند که این موضوع تاسف‌بار است.

ظفرقندی با اشاره به اهم فعالیت‌های انجمن اسلامی ابراز داشت: فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و صنفی، حضور مستمر در جلسات شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان، پذیرفتن گروه ستاد پزشکی انتخابات ریاست‌جمهوری، حضور فعال در انتخابات نظام پزشکی در سراسر کشور، حضور در عرصه‌های سیاسی و صدور بیانیه‌های مختلف و جلسات کارشناسی متعدد درباره مسائل مختلف حوزه سلامت و طرح تحول سلامت از نکات اصلی فعالیت‌های سال گذشته بود.

طرح تحول سلامت مشکلات متعددی دارد

وی درباره طرح تحول سلامت بیان کرد: این طرح که جزو برنامه‌های اصلی دولت بود و در این دولت سهم سلامت از جی‌دی‌پی از حدود شش درصد به ۹ درصد افزایش پیدا کرد اما علی رغم همه این موارد متاسفانه حال و روز خوبی ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه عدم تعادل بین درآمدهای پایدار و منطقی کردن هزینه‌های طرح و عدم مشارکت نخبگان جامعه پزشکی در تدبیر این طرح باعث شده این طرح مشکلات متعددی داشته باشد، یادآور شد: پزشکانی که تنها ممر درآمدشان از کار شبانه‌روزی و خدمت به مردم است، حدود یک‌سال است که حقوق نگرفتند و همچنان سرکار هستند.

قدردانی از خدمات جامعه پزشکی در زلزله کرمانشاه

ظفرقندی با اشاره به خدمات پزشکی در سر‌پل ذهاب عنوان کرد: پزشکان در شرایطی سختی در منطقه زلزله‌زده و سرپل ذهاب در حال خدمات‌رسانی هستند که جای قدردانی دارد. این جامعه در شرایطی مانند جنگ نیز بسیار تاثیرگذار بودند.

وی اضافه کرد: امیدواریم این مشکل نیز با تدبیر و درایت و همکاری دکتر جهانگیری برطرف شود و شرکت‌های دارویی، تولید دارو و دیگر مسائلی که وجود دارد سامان بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.