ترامپ پیشتر پیشنهاد داده بود به بی ‌صداقت‌ترین، فاسدترین و منحرف‌ترین شبکه جایزه داده شود!

 

 

نتایج یک نظرسنجی نشان داد، افراد بیشتری فکر می‌کنند فاکس نیوز بیش از هر رسانه دیگری مستحق آن است که "جایزه اخبار جعلی" سالانه را دریافت کند. ترامپ پیشتر پیشنهاد داده بود به بی ‌صداقت‌ترین، فاسدترین و منحرف‌ترین شبکه جایزه داده شود.

به گزارش جماران، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، این نظرسنجی موسسه راسمسون که یک شرکت با تمایلات راستی است، پس از آن انجام شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پیشنهاد داد تا جایزه‌ای به "بی‌ صداقت‌ترین شبکه" اهدا شود. ترامپ دوشنبه در پیامی توئیتری نوشته بود: باید رقابتی با حضور سی‌ان‌ان و منهای فاکس، برای تعیین شبکه‌هایی که بی‌ صداقت‌ترین، فاسدترین و یا منحرف‌ترین در پوشش‌دهی اخبار سیاسی رئیس‌جمهوری محبوب شما (خودم) است، وجود داشته باشد. همه آنها بد هستند. به برنده هم باید جایزه اخبار جعلی داده شود!

در حالی که اکثر شرکت‌کنندگان در این رای‌گیری با ترامپ موافق بودند که اخبار جعلی مشکل مهمی در آمریکاست، ۴۰ درصد تایید کردند که فاکس نیوز بدترین است. تنها ۲۳ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که سی‌ان‌ان باید این جایزه را بگیرد.

ام‌اس‌ان‌بی‌سی چپگرا با کسب ۹ درصد در جایگاه سوم قرار گرفت، در حالی که ای‌بی‌سی، سی‌بی‌اس و ان‌بی‌سی هر کدام کمتر از پنج درصد رای آوردند. با این حال نگاهی دقیق‌تر به آمارها نشان می‌دهد، به طور عمده صداقت رسانه‌ها در راستای تمایلات حزبی کاهش می‌یابد.

اگر فقط جمهوری‌خواهان رای بدهند (۴۲ درصد) سی‌ان‌ان می‌تواند صاحب آن جایزه شود، در حالی که اکثریت دموکرات‌ها (۵۳ درصد) فاکس نیوز را برنده می‌دانند. اکثر آمریکایی‌ها (۵۱ درصد) همچنین معتقدند که پوشش رسانه‌ای مسائل سیاسی و تحولات بدتر از گذشته شده است؛ در حالی که تنها ۱۹ درصد معتقدند خلاف این قضیه صدق می‌کند.

نظرسنجی راسموسن در حالی منتشر می‌شود که ترامپ معتقد است فعالیت‌های آن به نفع ریاست جمهوری اوست و از آن به عنوان "یکی از دقیق‌ترین‌ها" یاد کرده است. این نظرسنجی بین ۲۸ و ۲۹ نوامبر بین ۱۰۰۰ نفر انجام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.