وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی وزارتخانه متبوع خود را برای حمایت مالی از ایده‌ها و طرح‌های کارآفرینان خیر اعلام کرد.

همایش "خیرین کارآفرین، کارآفرینان خیر" به همت دفتر فرهنگی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای اولین بار  برگزار شد.

مدیر کل فرهنگی وزارت کار در حاشیه این همایش به خبرنگار جماران گفت: این همایش برای اولین بار در کشور و در راستای اشاعه فرهنگ خیر جمعی و ارتباط موضوعی که وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با کارآفرینان دارد، به ایجاد تعامل و ارتباط بین کارآفرینان و خیرین پرداخت به نحوی که بتوانند نیازهای مددجویان مانند زنان سرپرست خانوار و کودکان کار را احصا کنند. 

بی نظیر جلالی افزود: ما در پی این هستیم که خود کارآفرینان بتوانند با جامعه هدف مرتبط شوند و به آنان کمک کنند. 

وی درباره همایش " خیرین کارآفرین، کارآفرینان خیر " نیز به جماران گفت: در گردهمایی امروز که بالغ بر 350 کارآفرین از بیست و پنج استان و همچنین خیرینی از سراسر کشور حضور داشتند، تلاش شد جایگاه کشور به لحاظ توسعه کارآفرینی اجتماعی در مقایسه با سایر کشورها سنجیده و مشخص شود.

جلالی به ضرورت شکل گیری گفتمان ویژه ای پیرامون کارآفرینی در سراسر کشور جهت به فعلیت رساندن پتانسیل های موجود در همه دستگاهها و همچنین ایجاد زمینه برای ورود بیش از پیش خیرین به موضوع کار آفرینی اشاره و تاکید کرد: برای رسیدن به هدف انسانی و متعالی حذف بیکاری و ایجاد اشتغال، دفتر فرهنگی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیش قدم شد تا ظرفیتهای معاونت اشتغال و کار آفرینی و سازمان بهزیستی در این زمینه را با نیازهای موجود مرتبط کند بنابر این سلسله نشست هایی از این دست باید ادامه دار باشد تا از طریق پل ارتباطی ایجاد شده، فعالان و علاقمندان بتوانند یکدیگر را در این شبکه پیدا کنند و فرهنگ خیر جمعی که منطبق و بر آمده از فرهنگ دینی و ملی ما هست، در کشور جاری و ساری شود و امروز با همکاری سمن ها، خیرین و کار آفرینان و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اولین قدم در این زمینه برداشته شد.

مدیر کل فرهنگی وزارت کار در پایان از پیشنهاد ویژه دفتر فرهنگی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در رسیدگی به مشکلات ساکنان مناطق زلزله زده در کرمانشاه سخن گفت و افزود: ان شاالله هموطنان دردمندمان در مناطق زلزله زده، اولین گروهی باشند که از هم افزایی ایجاد شده بین وزارت کار، خیرین و کارآفرینان در همایش امروز منتفع شوند و شاهد بازآفرینی توان اقتصادی و بازسازی کسب و کارهای این عزیزان باشیم.

 

دکتر علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی طی سخنانی در همایش " خیرین کارآفرین، کارآفرینان خیر " اظهار کرد: از محل منابعی که برای اشتغال روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده، آمادگی داریم برای طرح‌ها و ایده‌های خیرین کارآفرین و کارآفرینان اختصاص بدهیم. البته به دنبال پول‌پاشی نیستیم و درصددیم تا کار ارزشمند کارآفرینان به جای اثربخشی برود.

وی گفت: امسال تندیس مرحوم عالی‌نسب را به عنوان جایزه کارآفرینی انتخاب کردیم و معتقدیم کسانی که دانش، سرمایه و پول خود را به این کشور میخ می‌کنند، ارزشمند هستند و فضایی که ایجاد می‌کنند تا عده‌ای در آن مشغول کار شوند، قابل احترام است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام کارآفرینان خیر را ارزشمند دانست و با تاکید بر ضرورت جریان‌سازی کارآفرینی برای توانمند کردن مردم گفت: باید فضای کارآفرینی را در بخش‌هایی ایجاد کنیم که در آن هم توسه کارآفرینی شکل بگیرد و هم گروه‌های هدف و آحاد جامعه را شامل شود تا از این طریق یک نظام کارآفرینی در این کشور به وجود آید.

ربیعی خیر جمعی را به منزله عمل صالح دانست و گفت: امروز در ارتباط با بحث کارآفرینی و رابطه کارآفرینی با خیر جمعی چند نوع رابطه برقرار است. یک سری کارآفرینی برای گروه‌های هدف که کارآفرینان تنها معلولان را به کار می‌گیرند، نوع دیگری از کارآفرینی که افراد دارای سوء پیشینه و سابقه‌دار را استخدام می‌ کنند و این نوع کارآفرینی برای گروه‌های هدف به سرعت در حال گسترش است.

وی گفت: جامعه ما دارای ارزش‌های گرانقدری است، منتهی آنها را فراموش کرده‌ایم و باید این سنت‌ها و ارزش‌های فراموش شده را احیا کنیم. متاسفانه خیر جمعی خیلی وقت است کمرنگ شده و امروز کمتر می‌بینیم که پیرمردی را از خط کشی خیابان عبور بدهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امر وز نیاز داریم جامعه را همراه کنیم و فرصت‌های برابر اجتماعی برای همه قائل شویم. در جامعه‌ای که پر از آسیب اجتماعی است، خانواده مصون نیست لذا اگر طیفی از امر خیر را دور هم جمع کنیم و در جامعه گسترش بدهیم، موفق خواهیم بود.

انتهای پیام

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.