در حال حاضر۴۰۰ نفر از ثروتمند ترین افراد بیشتر از ۶۴ درصد از کم درآمدترین افراد جمعیت آمریکا یا به عبارتی ۸۰ میلیون خانوار و ۲۰۴ میلیون نفر انسان ثروت دارند. تعداد این انسان ها بیشتر از مجموع جمعیت کانادا و مکزیک است.

مطالعات جدید نشان می دهد که مجموع ثروت بیل گیتس، جف بزوس و وارن بافت (که سه تن از ثروتمند ترین افراد آمریکا به شمار می روند) بیش از پس انداز ۱۶۰ میلیون نفر از فقیرترین افراد در آمریکا است.

به گزارش جماران به نقل از Russia Today، این سه سرمایه دار آمریکایی دارای ثروتی به ارزش ۲۴۸.۵ میلیارد دلار هستند. این میزان از ثروت بیش از مجموع دارایی حدودا ۱۶۰ میلیون آمریکایی یا به عبارتی دیگر ۵۳ میلیون خانوار آمریکایی است. این گزارش توسط نهاد مطالعات سیاست گذاری تهیه شده است.

جاش هاکسی، نویسنده ی این گزارش، گفته است که '' تمرکز آن همه ثروت در دست تعدادی اندک در حالی که بسیاری از مردم در حال تقلا کردن هستند تنها یک وضعیت اقتصادی بد نیست، یک بحران اخلاقی هم هست''. 

این در حالی است که مجموع ثروت ۴۰۰ نفر از ثروتمند ترین افراد آمریکا ۲.۶۸ تریلیون دلار است و این میزان بیش از تولید ناخالص داخلی کشورهای انگلیس، فرانسه و هند است. 

گزارش منتشر شده بیان می دارد که '' در حال حاضر۴۰۰ نفر از ثروتمند ترین افراد بیشتر از ۶۴ درصد از کم درآمدترین افراد جمعیت آمریکا یا به عبارتی ۸۰ میلیون خانوار و ۲۰۴ میلیون نفر انسان ثروت دارند. تعداد این انسان ها بیشتر از  مجموع جمعیت کانادا و مکزیک است''.

انتظار می رود که اصلاحات مالیاتی پیشنهاد شده توسط دونالد ترامپ این فاصله را بیشتر کند. بر اساس نتیجه های به دست آمده از مطالعات اخیر، ۸۰ درصد این اصلاحات مالیاتی تنها باعث نفع بردن یک درصد از ثروتمند ترین خانوارهای آمریکایی می شود.

همچنین، چوک کالینز که یکی دیگر از نویسندگان گزارش مذکور است بیان می دارد ''نابرابری ثروت رو به افزایش است. اکنون زمان انجام اقداماتی است که نابرابری را کاهش دهد، نه اینکه مالیات افراد بسیار ثروتمند را کاهش دهد''.

گزارش اخیر دو راه را برای کاهش فاصله ی میزان ثروت پیشنهاد می کند. راه اول این است که ''نباید به وسیله ی برنامه های جدید در خصوص کاهش مالیات افراد ثروتمند  نابرابری را بیشتر کنیم. اصلاحات مالیاتی ترامپ، آنطور که در حال حاضر طراحی شده، وضع مالی یک درصد از ثروتمند ترین افراد آمریکا را بهتر می کند و کمکی به بهتر شدن وضع آمریکایی هایی که در فقر به سر می برند نمی کند''. افزون براین، راه دوم پیشنهاد شده این است که با اجرای برخی سیاست ها، تمرکز ثروت کاهش یابد. این گزارش بیان می کند که ''اگر در خصوص تمرکز چشمگیر ثروت در دست اشخاص حقیقی مداخله ی مستقیم نکنیم، نابرابری بیشتر خواهد شد. با اعمال مالیات بر ثروتمند ترین افراد آمریکایی، می توانیم درآمد چشمگیری داشته باشیم و این درآمد را در راستای گسترده تر کردن موقعیت های تولید ثروت در اقتصاد خود سرمایه گذاری کنیم''.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.