عضو شورای مرکزی اتحاد ملت با اشاره به اینکه رقابت اصول و چارچوب‌های خود را دارد، گفت: استقلال به معنای این نیست که دور خود دیواری بکشیم و از تعامل با سایر کشورها هراس داشته باشیم؛ استقلال در ایستادگی و توانمندی و دفاع از استراتژی‌های کشور است.

 

به گزارش جماران؛ عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: کشوری که در زمینه داخلی قدرتمند باشد امکان تقابل با استکبار را هم خواهد داشت.

مصطفی درایتی اظهار کرد: با توجه به تجربیات گذشته برای رسیدن به آرمان‌ها نیازمند انسجام گسترده در جامعه هستیم و این انسجام باعث می‌شود درعرصه بین المللی قوی‌تر و با پشتوانه‌تر وارد شویم .

وی با تاکید بر اینکه امروز کشور ایران در موضعی قرار گرفته که حقانیتش از نظر مراکز جهانی و بین المللی قابل اثبات است، افزود: به عبارتی امروز طرف مقابل ما در انزوا قرار دارد، اگر انسجام داخلی را به شکل مطلوبی سامان دهیم و بستری آماده کنیم که در عرصه بین المللی کارشناسان، مسئولین وزارت خارجه و رئیس جمهور به نحوشایسته از مواضع ایران دفاع کنند راحت‌تر احقاق حق می‌کنیم.

درایتی خاطرنشان کرد: امروز در دنیای خاصی زندگی می‌کنیم و روابط و تعاملات در دنیا درهم تندیگی گسترده‌ای پیدا کرده است و خارج شدن از این تعاملات ممکن است برای کشور ما مفید نباشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآورشد: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که بزرگترین جنگ، جنگ دیپلماتیک است و زیرکی، زرنگی، فرصت شناسی و فرصت طلبی‌های منطقی به ما کمک خواهد کرد که بتوانیم ارتباطات بیشتری با سایر کشورها داشته باشیم و حقانیت خودمان را حفظ کنیم.

عضو شورای مرکزی اتحاد ملت بیان کرد: فاصله از عرصه‌های بین المللی به توسعه کشور و رفع مشکلات کشور کمک نمی‌کند.

درایتی با اشاره به اینکه رقابت اصول و چارچوب‌های خود را دارد،گفت: استقلال به معنای این نیست که دور خود دیواری بکشیم و از تعامل با سایر کشورها هراس داشته باشیم؛ استقلال در  ایستادگی و توانمندی و دفاع از استراتژی‌های کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به تعاملات گسترده‌ای که امروز همه‌ی کشورهای دنیا با هم دارند، فعال نبودن در عرصه‌های بین المللی نمی‌تواند منافع کشور ما را تامین کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه کشوری که از نظر اقتصادی، نظامی و سیاسی  قدرتمند است امکان ادعا و تقابل با استکبار را خواهد داشت، گفت: اگر در داخل کشور از نظر اقتصادی، فرهنگی، نظامی، دفاعی ضعیف باشیم ادعای مقابله با استکبار در حد شعار خواهد بود.

وی افزود: باید بدانیم پایه و اساس استراتژی کشور قدرتمند شدن اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در داخل است تا امکان تقابل و ایستادگی در برابر استکبار را فراهم آورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.