میرحمایت میرزاده تاکی دکرد: بر اساس آیین‌نامه، جزئیات تحقیق و تفحص تنها باید در صحن علنی منتشر شود و قبل از آن هیچ کسی حق رسانه‌ای کردن اطلاعات آن را ندارد.

 

به گزارش جماران؛ سخنگوی کمیسیون آموزش از فرار یکی از متهمان اصلی پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان با مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از کشور ابراز بی‌اطلاعی کرد.

میرحمایت میرزاده درباره فرار یکی از متهمان اصلی پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان با مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان و تاثیر آن در تحقیق و تفحص از این صندوق، گفت:‌ تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در کمیته مربوطه در حال بررسی است، به دلیل وجود شرکت‌های متعدد و حجم کار زیاد ابهاماتی در وضعیت آن وجود داشت به همین دلیل همزمان از مسئولان مربوطه دعوت کردیم تا به کمیسیون آموزش آمده، در این جلسه مسئولان دیوان محاسبات و کارشناسان مربوطه نیز حضور داشتند تا گزارش مورد بررسی قرار گیرد و پاسخ سوالات نمایندگان داده شود.

وی افزود: بر اساس آیین‌نامه، جزئیات تحقیق و تفحص تنها باید در صحن علنی منتشر شود و قبل از آن هیچ کسی حق رسانه‌ای کردن اطلاعات آن را ندارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش در پاسخ به این پرسش که آیا اگر نتایج تفحص منتشر می‌شد باعث خروج این متهم نمی‌شد؟‌ گفت: شاید منتشر شدن غیررسمی این نتایج باعث فرار این فرد شد. در قانون آمده است که جزئیات تفحص محرمانه است و باید محرمانه نیز تا زمان قرائت آن بماند. این تکلیفی است که آیین‌نامه داخلی مجلس مشخص کرده است.

میرزاده در مورد اینکه چرا این موضوع در کمیته تحقیق و تفحص و حتی کمیسیون آموزش مطرح نشده است؟ گفت: وظیفه کمیته تحقیق و تفحص، تفحص از دستگاه‌ها، شرکت‌ها و وابستگان موسسات است. اینکه پولی که از معلمان کم شده در کجا مصرف شده و یا موارد این‌چنینی چه اتفاقی برایشان افتاده، بعد از آن گزارش به قوه قضاییه فرستاده می‌شود تا به آن رسیدگی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خروج این فرد از کشور ارتباطی با خلاء قانونی دارد؟ گفت:‌ اطلاعی ندارم که آیا فردی به دلیل این پرونده از کشور خارج شده است یا خیر؟ وظیفه ما تنها تحقیق و تفحص است. در کمیسیون نیز راجع به این موضوع صحبت نشده و من اطلاعی ندارم.

سخنگوی کمیسیون آموزش در پایان گفت: در حال حاضر تحقیق و تفحص در پایان راه است که با اتمام کار در کمیته، کمیسیون باید رای لازم را بدهد. بعد از آنکه در صحن علنی قرائت شد در صورت رای مثبت نمایندگان گزارش به قوه قضاییه ارسال خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.