رئیس دفتر الجزیره در تهران اعلام کرد: کشورهایی که قطر را محاصره کردند، درخواست بسته شدن شبکه الجزیره را داده‌اند اما نه قطر و نه الجزیره این درخواست را قبول نمی‌کنند.

 

به گزارش جماران؛ رئیس دفتر الجزیره در تهران درباره درخواست عربستان مبنی بر بستن دفاتر این شبکه اعلام کرد، نه قطر و نه شبکه الجزیره این درخواست را قبول نکرده‌اند و سازمان‌های بین‌المللی و رسانه‌های خارجی نیز مخالف این درخواست ریاض هستند.

عبدالقادر فایز، رئیس دفتر شبکه الجزیره قطر در نشستی در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات در پاسخ به سوالی درباره درخواست عربستان سعودی مبنی بر تعطیلی شبکه الجزیره گفت: کشورهایی که قطر را محاصره کردند، درخواست بسته شدن شبکه الجزیره را داده‌اند اما نه قطر و نه الجزیره این درخواست را قبول نمی‌کنند. همچنین سازمان‌های بین‌المللی و رسانه‌های مختلف خارجی این نیز مخالف این مساله هستند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش اعلام کرد: همچنین به تازگی امیر قطر در گفت‌وگو با یک رسانه خارجی اعلام کرد که شبکه الجزیره خط قرمز ماست و ما این مساله را قبول نمی‌کنیم.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره میانجی‌گری کویتی‌ها برای حل بحران دیپلماتیک میان قطر و برخی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس، گفت: من مسئول سیاسی قطر نیستم اما تا حدی که به عنوان نماینده رسانه کشور می‌دانم، خود کویتی‌ها نیز این میانجی‌گری را اعلام کردند اما تاکنون این میانجی‌گری به نتیجه نرسیده است ولی این بدان معنا نیست که این میانجی‌گری موفق نبوده است.

وی ادامه داد: قطر اعلام کرده اهل گفت‌وگو است اما مذاکرات را نمی‌توان با وجود پیش‌شرط‌ها آغاز کرد. مقامات کویت کار بزرگی انجام دادند اما براساس شواهد به نظر می‌رسد که کشورهای طرف مقابل مثل عربستان سعودی و امارات در این باره در حدی نیستند که کاری انجام دهند.

فایز در ادامه اظهاراتش درباره عملکرد الجزیره درباره عربستان سعودی گفت: این شبکه بر اساس مستندات سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی کار می‌کند. به طور مثال اگر گزارشی درباره نقض حقوق بشر توسط عربستان منتشر شود، این شبکه این گزارش سازمان ملل را کار می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، اسناد علیه عربستان در سازمان ملل بسیار است.

این مسئول شبکه الجزیره قطر درباره رسالت خبرنگار و رسانه در حوزه جنگ گفت: جنگ جز یک حرکت تاریخی بشر است. ما نمی‌توانیم اعلام کنیم که جنگ صرفا بد است. جنگ از ابتدای تاریخ بوده است اما بعد منفی و بد آن این است که انسان‌ها تقاص آن را می پردازند. در زمان جنگ نقش خبرنگار و رسانه‌ها بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.