اعضای فراکسیون امید مجلس عصر امروز (سه شنبه، 2 آبان ماه) در نشست با رضا اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو دغدغه‌ها و سوالات خود را مطرح کردند و در پایان نشست وزیر نیرو به این مسائل پاسخ مقتضی داد.

 

به گزارش جماران؛ اعضای فراکسیون امید در نشست با گزینه پیشنهادی وزارت نیرو ضمن حمایت نسبی از وی تأکید کردند که باید هوشیار بود که ماجرای رأی عدم اعتماد به دکتر بیطرف برای گزینه پیشنهادی جدید وزارت نیرو تکرار نشود.

 

اعضای فراکسیون امید مجلس عصر امروز (سه شنبه، 2 آبان ماه) در نشست با وزیر پیشنهادی نیرو دغدغه‌ها و سوالات خود را مطرح کردند و در پایان نشست وزیر نیرو به این مسائل پاسخ مقتضی داد.

در ابتدای این جلسه عبدالکریم حسین زاده نماینده مردم نقده و اشنویه با اشاره به جلسه کمیته تخصصی فراکسیون امید با وزیر پیشنهادی نیرو عنوان کرد: بحث‌های مختلفی در این نشست انجام گرفت و عمده مباحث مربوط به بحث آب بود که مباحث ایجاد سد در استان خوزستان و بحران آب در دریاچه ارومیه مطرح شد و وزیر با توجه به تخصص بالای خود در حوزه آب به این مسائل پاسخ داد.

در ادامه فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت نیرو در 4 سال آینده باید توجه جدی به منابع آبی داشته باشد، گفت: اکثر کارشناسان عنوان کردند که تا 30 الی 50 سال آینده کشور ایران به بحران آب برمی خورد و با توجه به برداشت‌های بی رویه ما از منابع زیرزمینی این مسئله بدیهی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برخی محصولات کشاورزی ما به گونه‌ای تولید و صادر می‌شود که ما گویی آب به خارج از کشور صادر می‌کنیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر ایران در مدیریت مصرف آب رتبه 132 از 133 را داریم. همچنین در جنوب تهران با معضل فرونشست زمین مواجه‌ایم که این معضل یک آسیب زیست محیطی بسیار مهم به شمار می آید.

حبیب الله نیکزادی پناه نماینده مردم بم، ریگان، فهرج، نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رضا اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو در کمیسیون کشاورزی گفت: این کمیسیون تخصصی نظر مثبتی به گزینه پیشنهادی دولت در وزارت نیرو دارد و با توجه به توانمندی ایشان و سوابق مثبت ایشان در وزارت نیرو بحران‌های پیش رو در وزارت نیرو پشت سر گذاشته شود.

احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصص، تدین و تدبر گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم عنوان کرد: باید مراقب باشیم اتفاقی که برای آقای بیطرف افتاد برای این گزینه متخصص دولت تکرار نشود و لازم است تأکید کنم که شخص رئیس جمهور باید برای کسب رأی بالای اعتماد گزینه پیشنهادی وزارت نیرو از خود مایه بگذارد.

محمد کاظمی نماینده ملایر در مجلس در شورای اسلامی با اشاره به بودجه‌های کلان دولت برای احداث سدهای آبی تصریح کرد: در حال حاضر در بسیاری از روستاها می‌توان با احداث سد خاکی و با هزینه‌های کم بحران آب را برطرف کرد و این مسئله تنها نیاز به مدیریت خوب استانی در موضوع آب دارد.

وی با اشاره به استفاده سنسور کنترل هوشمند برای چاه‌های کشاورزی یادآور شد: این سیستم هزینه بسیاری برای کشاورزان دارد که دولت می‌تواند با ارائه تسهیلاتی به کشاورزان شرایط را طوری مهیا کند که کشاورزان مجبور به استفاده از این سیستم شوند و در مصرف آب در چاه‌های کشاورزی با استفاده از کنترل هوشمند صرفه‌جویی جدی به وجود خواهد آمد.

جلال میرزایی نیکو نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، دکتر اردکانیان را بهترین گزینه برای هدایت وزارت نیرو دانست و با اشاره به سوابق مثبت وی برای او آرزوی موفقیت کرد.

سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک، بشاگرد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اکثر مشکلات عنوان شده در مجلس در حوزه آب خلاصه می شود، عنوان کرد: تخصص وزیر پیشنهادی نیرو همین حوزه است و از نمایندگان تقاضا دارم با رأی بالا و پس از وزیر شدن وی مطالبات خود را از او دنبال کنند.

عبدالرضا هاشم زایی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه گزینه پیشنهادی وزارت نیرو اولین وزیر پیشنهادی است که نمایندگان می‌توانند با طیب خاطر به او رأی بدهند، افزود: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و حضور بخش خصوصی در این حوزه یکی از مسائل مهمی است که انتظار داریم وزارت نیرو بر اساس برنامه ششم به آن عمل کند و اگر بتوانیم از این انرژی خورشیدی استفاده کنیم می‌توانیم با جذب سرمایه خارجی وزارت نیرو را که یکی از بدهکارترین وزارتخانه‌های دولت به شمار می‌آید، سر و سامان دهیم.

سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظر مثبت کمیسیون عمران روی گزینه پیشنهادی وزارت نیرو افزود: یکی از مهمترین مسائل پیش روی وزارت نیرو اختلاف این وزارتخانه با وزارت جهاد کشاورزی است که امیدواریم با درک اهمیت تعامل میان این دو وزارتخانه با حضور دکتر اردکانیان فصل جدیدی از روابط بین وزارت جهاد و وزارت نیرو ایجاد شود.

محمود صادقی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی هشدار داد که امروز نیز در مجلس فضایی به مانند فضایی که برای دکتر بیطرف حاکم شده بود شکل گرفته است و نیاز است که فعالیت‌های فراکسیونی برای ترغیب نمایندگان به رأی دادن به وزیر پیشنهادی تا لحظه آخر ادامه داشته باشد.

الیاس حضرتی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گزینه پیشنهادی وزارت نیرو را بهترین گزینه برای اداره این وزارتخانه دانست و تأکید کرد: تمام توجهات نمایندگان و معاونان وزارت نیرو به موضوع آب معطوف شده است ولی باید به موضوع برق نیز که با قیمت‌های مختلف در استان‌های مختلف ارائه می‌شود توجه داشت. اختلاف 30 تومانی قبوض برق با آن چیزی که ارائه می‌شود در رقم بالا بسیار زیاد می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین اخیرا شنیده شده که برخی شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو در حال واگذاری به آستان قدس رضوی است که در این خصوص نیاز است شفاف سازی صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 773575
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.