عضو مجمع روحانیون مبارز اظهار داشت: «ایران همواره موضع درستی داشته و به تعهدات بین‌المللی خود پایبند بوده است و اگر آمریکا بخواهد این تعهدات را زیر پا بگذارد در دنیا ناقض یک قرارداد بین‌المللی شناخته می‌شود».

 

به گزارش جماران؛ یک عضو مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد: وقتی مشکلات، محدودیت‌ها و اختلاف‌های داخلی کاهش پیدا کند و جامعه به سمت و سوی وحدت برود، هیچ قدرتی نمی‌تواند به آن صدمه وارد کند.

حجت الاسلام محمد مقدم در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا با بیان این که دولت ایران تاکنون موضع درستی را اتخاذ کرده و نسبت به تعهد بین‌المللی خود پایبند بوده است، گفت: معتقدم آمریکا اگر بخواهد هرگونه عملکرد خلاف تعهدات خود داشته باشد، منزوی خواهد شد.

این عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان این مطلب که ایران به برجام به عنوان یک تعهد چندجانبه پایبند بوده و آژانس هم آن را تائید کرده است، عنوان کرد:‌ مرجع قانونی و حقوقی در دنیا آژانس است و طبیعی است که آمریکا هم نمی‌تواند یک جانبه از این مسئله خارج شود چراکه این قرار داد بین ۶ کشور منعقد شده است.

مقدم افزود: ایران همواره موضع درستی داشته و به تعهدات بین‌المللی خود پایبند بوده است و اگر آمریکا بخواهد این تعهدات را زیر پا بگذارد در دنیا ناقض یک قرارداد بین‌المللی شناخته می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی شما از آینده چیست، گفت: خروج از برجام مسئله آسانی نیست، بنابراین رئیس‌جمهور آمریکا توپ را در زمین کنگره انداخته و تصورم بر این است که نمایندگان کنگره آگاهی لازم را در این مسئله خواهند داشت.

این عضو مجمع روحانیون مبارز خاطرنشان کرد: به نظرم مقداری فشارها بر ایران بیشتر خواهد شد اما خروج از برجام اتفاق نخواهد افتاد.

مقدم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که حفظ وحدت و انسجام درونی در شرایط فعلی چقدر مهم است و چه کاری باید برای این مهم صورت بگیرد، گفت: هیچ‌گاه خطری از بیرون متوجه ایران نبوده است؛ یعنی اگر در درون وحدت ملی داشته باشیم و با موئلفه‌هایی که باعث تکه پاره شدن جامعه می‌شود که اتفاقا هم شناسایی شده، مبارزه کنیم و جامعه به سمت سوی وفاق ملی گام بردارد، مطمئنا در همه عرصه‌ها موفق خواهیم بود.

وی با بیان این که دست اندر کاران باید جبران گذشته کنند، عنوان کرد: یک سری از کارها که صورت گرفته باید التیام پیدا کند و مشکلات، محدودیت‌ها و اختلاف‌های داخلی کاهش پیدا کند، تا جامعه به سمت و سوی وحدت برود. در این صورت، هنگامی که ایران یکپارچه باشد هیچ قدرتی نمی‌تواند به آن صدمه وارد کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.