نماینده رییس جمهوری در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما گفت: سخنان دکتر روحانی در پاسخ به موضع گیری های رییس جمهوری امریکا در باره ایران افتخارآمیز و اتحادآفرین بود.

 

به گزارش جماران، علی جنتی عصرشنبه در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت حضرت آیت الله اشرفی اصفهانی که در مسجد آیت الله بروجردی کرمانشاه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد، افزود: دکتر روحانی 35 دقیقه در پاسخ به سخنان رییس جمهوری امریکا سخنرانی کرد که برای ایرانیان مایع افتخار بود، و در این سخنرانی بر حمایت از سپاه پاسداران و اتحاد ملت ایران تاکید کرد.
وی اظهار کرد: امروز ایران اسلامی قوی تر و قدرتمند تر از گذشته در صحنه های جهانی حضور دارد.
وی با اشاره به ناامنی در کشورهای همسایه ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران براساس احساس مسئولیتی که در مقابل مظلومان دارد به کمک کشورهای مظلوم همسایه می شتابد.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: مردم‌ عراق و سوریه با حمایت های ایران پیروزی های بزرگی در جنگ با تکفیری ها کسب کرده اند و به لطف حضور ایران پرونده تروریست ها در منطقه در حال بسته شدن است.
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در ادامه گفت: در اوایل روی کارآمدن دولت یازدهم، رشد اقتصادی کشور حدود منفی پنج درصد بود اما امسال این نرخ به بالای صفر رسیده است.
جنتی ادامه داد: بعد از توافق برجام و تلاش های دولت، اقبال کشورها به ایران زیاد شده و وضعیت اقتصادی جمهوری اسلامی رو به بهبود است.
وی با بیان اینکه با وجود تمام تلاشها کشورمان امروز با تنگناهای اقتصادی بسیاری رو به رو است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی هم اکنون با کاهش درآمدها نسبت به سال های قبل رو به رو است.
عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما با بیان اینکه راه پرداخت یارانه ها درست نیست، گفت: باید یارانه ها به نیازمندان پرداخت و یارانه افراد توانمند قطع شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود آیت الله اشرفی اصفهانی را فقیهی بزرگ دانست و اظهارداشت: این شهید محراب با شهادت خود چراغی را روشن کرد که هنوز نیز از انوار آنها استفاده می شود.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: پس از 34 سال از شهادت شهید اشرفی اصفهانی نور ایشان همچنان مردم‌ را به راه راست هدایت می کند.
جنتی گفت: آیت الله اشرفی اصفهانی پیش از انقلاب تلاش های بسیاری برای پیروزی انقلاب کرد و در صف نخست مبارزان قرار داشت.
وی در ادامه با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: مردم کرمانشاه فشارهای بسیاری را در جنگ تحمیلی تحمل کردند و کماکان نیز می بینیم که سایه سنگین مشکلات همچنان بر سر مردم این استان سنگینی می کند.
وی با بیان اینکه مهمترین مشکل کشور بیکاری است، افزود: کرمانشاه بیشترین آمار بیکاری کشور را به خود اختصاص داده و کماکان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند.
در این مراسم آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و جمعی از مدیران استان نیز حضور داشتند.
آیت‌الله عطاالله اشرفی اصفهانی، امام جمعه وقت کرمانشاه در 23 مهر ماه 1361 توسط یکی از عوامل منافقین در محراب نماز جمعه کرمانشاه مورد سوءقصد قرار گرفت و به شهادت رسید. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.