ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق خاطر نشان ساخت که تهران قطعا درصدد دشمنی و خصومت با هیچ کشوری از جمله آمریکا نیست و واشنگتن این مسائل را می فهمد.

به گزارش جماران؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در پاسخ به تهدیدهای جدید آمریکا از جمله تهدید به گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تروریستی تاکید کرد که جمهوری اسلامی توان مقابله با تهدیدهای آمریکا را دارد.

'ایرج مسجدی' در مصاحبه خبری ویژه با شبکه تلویزیون 'العهد' ارگان خبری عصائب اهل الحق عراق گفت که جمهوری اسلامی ایران در دفاع از امنیت ملی خود با کسی شوخی ندارد و قادر به مقابله با تهدیدهای آمریکا است.

وی اضافه کرد که امیدواریم آمریکایی ها این سخنان را به خوبی درک کنند زیرا جمهوری اسلامی ایران هیچ کشوری را تهدید نمی کند اما اگر آمریکایی ها بخواهند شروع کنند، مسوول تبعات همه این تهدیدها خود آنها هستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق خاطر نشان ساخت که تهران قطعا درصدد دشمنی و خصومت با هیچ کشوری از جمله آمریکا نیست و واشنگتن این مسائل را می فهمد.

ایرج مسجدی در خصوص توافقنامه هسته ای و تهدیدهای آمریکا علیه آن گفت که توافقنامه هسته ای حاصل صرف وقت زیادی از مذاکرات بین المللی است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست ایران همواره مبتنی بر دفاع بوده و نه هجوم ادامه داد که آمریکایی ها با تهدیدهای خود در واقع امنیت کل منطقه را در معرض تهدید قرار می دهند.

ایرج مسجدی در عین حال گفت که تصور می کند که تهدیدهای اخیر آمریکا علیه ایران، بیش از اینکه جدی باشد، برای تشویش افکار عمومی و مصرف رسانه ای است زیرا به خوبی می دانند که تهران در دفاع از امنیت خود با کسی شوخی ندارد.

وی رابطه جمهوری اسلامی ایران در همه سطوح با دولتمردان و اقشار مختلف عراق اعم از کرد و عرب و شیعه و سنی و اقلیت ها بسیار خوب توصیف کرد و گفت که هر روز در سفارت ایران در بغداد پذیرای اقشار مختلف مردم عراق است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.