ابوالقاسم دلفی گفت: «استفاده از ظرفیت های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی استانی دو کشور در مسیر توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور نقش مهمی ایفاء کند».

 

به گزارش جماران؛ سفیر ایران در فرانسه با اشاره فراهم شدن شرایط نسبتا مناسب در روابط تهران و پاریس، برای توسعه سطح روابط اقتصادی دوکشور اظهار امیدواری کرد.

نشست بیش از 32 تن از نمایندگان شرکت ها و فعالان اقتصادی استان های مختلف کشورمان از بخش خصوصی و دولتی به سرپرستی اتاق بازرگانی استان گلستان با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی شهر گرگان و ابوالقاسم دلفی، سفیر کشورمان در فرانسه  در محل سفارت ایران در پاریس برگزار شد.

در این نشست سفیر کشورمان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط نسبتا مناسب روابط بین دو کشور و بسترهای ایجاد شده، انتظار می رود روابط اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و فرانسه توسعه بیشتری یابد. وی افزود: استفاده از ظرفیت های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی استانی دو کشور در مسیر توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور نقش مهمی ایفاء کند بویژه اینکه بستر همکاری های ایران و فرانسه در بخش کشاورزی آماده است و سفر اخیر وزیر جهاد و کشاورزی کشورمان به فرانسه و امضای 4 تفاهنامه همکاری تایید کننده این موضوع است.

دلفی بابیان اینکه سطح روابط اقتصادی دو کشور ترازوی سنجش و ارزیابی روابط اقتصادی با سایر کشورها است گفت: سفارت آماده خدمتگذاری برای استفاده از ظرفیت های استانی است. 

در ادامه این نشست ، قره خانی، نماینده شهر گرگان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون انرژی مجلس افزود: نگاه مجلس شورای اسلامی این است که مناسبات سیاسی می تواند به افزایش مبادلات اقتصادی با کشورها منتهی شود. فرانسه در مباحث سیاسی و اقتصادی پیشانی اتحادیه اروپا است و روابط با این کشور برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین مجلس شورای اسلامی به جد خواهان تعمیق روابط اقتصادی و همچنین استانی با فرانسه است و از تلاش های وزارت امور خارجه و سفارتخانه های در این زمینه حمایت می کند.

در ادامه جلسه نمایندگان شرکت های حاضر در جلسه به تشریح فعالیت های اقتصادی خود در زمینه محصولات غذایی ، بسته بندی و کشاورزی پرداختند.

هیات اتاق بازرگانی استان گلستان متشکل از 32 شرکت از بخش های خصوص و دولتی به همراه نماینده شهر گرگان در مجلس شورای اسلامی از تاریخ 16 لغایت 21 مهر 96 در چارچوب سفر اروپایی از ظرفیت های کشاورزی و بسته بندی محصولات غدایی استانهای پاریس و نرماندی فرانسه بازدید می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.