دلفین اُ، مدتی در ایران زندگی کرده و فارسی بلد است، ایران را خوب می‌شناسد و نگاه مثبتی به جامعهٔ جوان ایرانی دارد.

به گزارش جماران؛ دِلفین اُ، (Delphine O) نمایندهٔ جوانِ مجلس فرانسه، رئیس گروه دوستی ایران و فرانسه در پارلمان این کشور شد.

دِلفین اُ، با توئیتی به زبان فارسی، این خبر را رسما اعلام کرد و نوشت: مفتخرم انتصابم را به ریاست گروه دوستی ایران و فرانسه در مجلس ملی اعلام کنم. امیدوارم بتوانم آشنایی‌ام از ایران را در خدمت دیپلماسی‌مان بکار ببرم.

دلفین اُ، مدتی در ایران زندگی کرده و فارسی بلد است، ایران را خوب می‌شناسد و نگاه مثبتی به جامعهٔ جوان ایرانی دارد.

او  از نسل جوان سیاستمداران فرانسه است و رابطهٔ قوی‌ای با امانوئل ماکرون داشته و از حامیان جدی برجام در فرانسه و اروپا به حساب می‌آید.

وی فرانسوی - کره‌ای، فارغ‌التحصیل دانشگاه نخبه‌پرور ‌ENS پاریس  و همچنین هاروارد آمریکا است. زبان فارسی را در موسسهٔ دهخدا در تهران آموخته و همزمان، علاوه بر زبان‌های فرانسوی و فارسی، تسلط کامل به زبان‌های آلمانی، کره‌ای و لاتین دارد. علاوه‌بر این با زبان‌های یونانی، ایتالیایی و عربی آشنا است.

دلفین اُ عضو موسس شورای ایرانی - فرانسوی در پاریس است و از بنیانگذاران سایت «نامه‌های ایرانی» به حساب می‌آید و همچنین از فعالین حقوق زنان در فرانسه و جزو حامیان توانمندی زنان مسلمان در این کشور است.

به عقیده برخی صاحب‌نظران سابقه، توانمندی‌های فردی و ارتباط‌های گستردهٔ وی نوید فصلی جدید در روابط ایران و فرانسه را می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.