یک منبع دولتی سوری که خواست نامش فاش نشود، بدون اشاره به آمار نیروهای روسی که عازم سوریه هستند، گفت که کشتی حامل این نیروهای روسی شنبه در بندر طرطوس پهلو خواهد گرفت.

به گزارش جماران؛ پایگاه خبری آمریکایی 'یو آی وایر' روز سه شنبه گزارش داد که روسیه برای تغییر وضعیت راهبردی دیر الزور در سوریه به نفع دولت آن کشور، خیل عظیمی از نیروهای زمینی خود را روانه بندر طرطوس سوریه کرده است.

این گزارش به نقل از یک منبع دولت سوری و نیز خبرگزاری المصادر اعلام کرده است که طبق توافق سال گذشته مسکو با دمشق برای بازسازی و توسعه پایگاه دریایی روسیه در بندر طرطوس، دولت آن کشور تعداد زیادی از نیروهای خود را به این بندر فرستاده است تا برای دفاع از دیر الزور در برابر نیروهای ضد دولت سوریه وارد عمل شوند.

این منبع دولتی سوری که خواست نامش فاش نشود، بدون اشاره به آمار نیروهای روسی که عازم سوریه هستند، گفت که کشتی حامل این نیروهای روسی شنبه در بندر طرطوس پهلو خواهد گرفت.

براساس این گزارش، شبکه تلویزیونی المیادین دیروز در خبری فوری گزارش داده بود که کشتی جنگی «آزوف» روسیه در راه رسیدن به بندر طرطوس سوریه از دو تنگه داردانل و بسفر عبور کرد.

مقامات نظامی ترکیه نیز با تایید عبور این کشتی از این دو تنگه ترکیه اعلام کرده بودند آزوف در سال جاری در چهار مرحله نیروهای نظامی، تسلیحات و تجهیزات جنگی به سوریه برده است.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که تبدیل کاربری پایگاه دریایی طرطوس سوریه در مدیترانه ارائه دهنده خدمات به ناوگروه دریایی روسیه از پشتیبانی به رزمی در دستور کار قرار گرفته بود.

سرتیپ سمیر سلیمان رییس بخش اطلاع رسانی ارتش سوریه نیز چند ماه قبل در گفت وگو با خبرگزاری سوریه (سانا) در این باره اعلام کرده بود که ایجاد پایگاه دریایی روسیه در بندر طرطوس توانمندی نظامیان سوری را نیز بیشتر می کند تا زودتر بر گروههای تروریستی پیروز شوند. 

وی افزود: با فعالیت نظامی پایگاه طرطوس، روسیه و سوریه همراه متحدان ما در جنگ ضدتروریستی، توان بیشتری پیدا می کنند تا هرچه زودتر به پدیده تروریسم پایان دهند.

روسیه همیشه ناوگروه مستقر در دریای مدیترانه دارد. چندی پیش نیز ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف، رزمناو اتمی پطرکبیر و چندین ناو جنگی و پشتیبانی در منطقه حضور داشتند که پس از اجرای ماموریت پیش بینی شده ضدتروریستی در قالب بمباران و موشکباران مواضع تروریست ها به پایگاههای خود بازگشتند.

روسیه همچنین در چارچوب یک توافق دیگر با در اختیار گرفتن پایگاه حمیمیم استان لاذقیه سوریه، یگان هوافضای خود را در این محل مستقر کرده و از مهرماه سال 94 علیه مواضع گروههای تروریستی به ویژه داعش و جبهه النصره عملیات هوایی انجام می دهد. 

از شش سال پیش تاکنون راهبرد گروه کشورهای غربی-عربی به پیشگامی آمریکا علیه سوریه با استفاده ابزاری از تروریست ها و همچنین همگامی ترکیه برای سرنگونی حکومت بشار اسد، دهها هزار قربانی به ویژه بین زنان و کودکان، میلیون ها آواره و ویرانی تقریبا کامل سوریه را برجای گذاشته که دامنه آن عراق را نیز فرا گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.