رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: «عموم مردم آشنایی چندانی با دایره اختیارات سازمان پدافند غیرعامل ندارند و آن را سازمانی شبه‌نظامی و در برخی موارد نظامی می‌دانند».

 

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشست شورای مدیران سیما خواستار همکاری رسانه ملی در زمینه آموزش و آگاهی‌بخشی راهکارهای مقابله با تهدیدات در تمامی ابعاد شد.

سردار غلامرضا جلالی با حضور در جمع مدیران معاونت سیما با اشاره به تهدیدات نوین ‌به‌ خصوص در فضای مجازی گفت: جامعه امروزی ما با تهدیدات متعددی همچون فضای مجازی، گوشی‌های هوشمند، موادغذایی تراریخته، لوازم آرایشی و بهداشتی غیراستاندارد و... روبه‌رو است. شناسایی این تهدیدات از یک‌سو و آموزش و اطلاع‌رسانی آن به جامعه از سوی دیگر وظیفه‌ای خطیر به شمار می‌رود، که به شما محول شده است.

وی با تبیین مفهوم پدافند غیرعامل تأکید کرد: عموم مردم آشنایی چندانی با دایره اختیارات سازمان پدافند غیرعامل ندارند و آن را سازمانی شبه‌نظامی و در برخی موارد نظامی می‌دانند، در حالی که این سازمان وظیفه دارد تا از مردم در برابر حوادث و تهدیدهای طبیعی و غیرطبیعی محافظت نماید.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور موضوعاتی نظیر استحکامات شهرها، زیرساخت‌ها، پدافند سایبری، مدیریت بحران‌ها و... را از مهم‌ترین وظایف این سازمان دانست و افزود: حضور کارشناسان ما در برنامه‌های مختلف از حساسیت رسانه در زمینه آموزش و تبیین اقدامات پیشگیرانه خبر می‌دهد.

جلالی در پایان با ابراز امیدواری مبنی بر اطلاع‌رسانی صحیح، سطح هوشیاری جامعه در مورد تهدیدات مختلف اجتماعی، زیست محیطی، اقتصادی و... ارتقاء آن، از ساخت مجموعه‌ای نمایشی در زمینه فعالیت‌های این سازمان خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.