به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی اکبر ایمانی روز شنبه در حاشیه هشتمین نمایشگاه کتاب استان البرز با اشاره به اینکه نمایشگاه به لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال های گذشته پربارتر بود، اطلاع رسانی برپایی این رویداد فرهنگی را مکفی ندانست و گفت: در شهر فردیس با قریب ٥٠٠ هزار جمعیت بنری از نمایشگاه مشاهده نشد.
وی با اشاره به اینکه نباید به فضای مجازی و کانال های خبری اکتفا می شد و در مجموع تبلیغات نمایشگاه ضعیف است، افزود: نمایشگاه اواخر تابستان برگزار شده و مردم با توجه به این فصل در مسافرت هستند اما اگر همزمان با سال تحصیلی برپا می شد دانش آموزان استقبال چشمگیری داشتند.
ایمانی با تاکید بر این مهم که بازدید کننده های نمایشگاه کیفی و اهل مطالعه هستند اظهار داشت: آماری از سرانه مطالعه در فردیس در دسترس نیست اما فضای مجازی و ... سرانه مطالعه را کاهش داده است و علاقه مندی به خواندن کتاب با افت مواجه شده است.
وی تصریح کرد: فرهنگ کتاب خوانی ضعیف شده و نگاه کلان جمعی به کتاب نیست و غالبا به برپایی نمایشگاه کتاب تهران اکتفا می شود و در حوزه علمی ارزشی که باید برای علم قائل شوند نیستند و گروه های ورزشی بیشتر مورد اقبال مردمند تا اهل اندیشه.
ایمانی گفت: نمایشگاه کتاب در ارتقای سرانه مطالعه موثر بوده و در صورت فقدان این مهم فرهنگ کتابخوانی خواهد مرد اما تبلیغات بیشتری در صدا و سیما باید صورت پذیرد.
وی افزود: پیش از این شورا و شهرداری مستقلی نداشتیم و مدیران مجاز به انجام کار فرهنگی و عمرانی نبودند و باید از کرج اجازه می گرفتند اما اعضای شورا و شهردار بومی می تواند درد ها و رنج ها را بیشتر مشاهده کرده و در بستر سازی امور فرهنگی کمک کنند.
امام جمعه شهرستان فردیس گفت: سال های گذشته به دلیل فقدان شهرداری و شورای مستقل تاسیس دانشگاه پیام نور در فردیس بیش از یک سال دوام نیاورد درحالیکه در صفا دشت ٧ مرکز آموزش عالی وجود دارد اما امروز با انگیزه شهرداری و شورا مسلما فعالیت های بیشتری در عرصه فرهنگ خواهد شد.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.