به گفته سخنگوی آنگلا مرکل، دولت محلی کاتالونیا که خواهان جدایی این منطقه از اسپانیا است، هیچ گونه حمایتی از جانب صدراعظم آلمان دریافت نخواهد کرد.

به گزارش جماران؛ صدراعظم آلمان در تماسی تلفنی با نخست‌وزیر اسپانیا گفت که از «اسپانیای واحد» پشتیبانی می‌کند و دولت فرانسه نیز اعلام کرد که از استقلال‌طلبان کاتالونیا حمایت نخواهد کرد.

اشتفان زایبرت، سخنگوی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جمع خبرنگاران اعلام کرد که رئیس دولت آلمان با همتای اسپانیایی خود، ماریانو راخوی در یک تماس تلفنی درباره تازه‌ترین تحولات کاتالونیا و راه حل بحران اسپانیا تبادل نظر کرده است.

به گفته زایبرت، دولت محلی کاتالونیا که خواهان جدایی این منطقه از اسپانیا است، هیچ گونه حمایتی از جانب صدراعظم آلمان دریافت نخواهد کرد؛ بلکه برعکس، مرکل به طور قاطع از «اسپانیای واحد»حمایت کرده و می‌کند.

دو سیاستمدار همچنین درباره گفت‌وگوی صلح میان دو طرف در چارچوب قانون اساسی اسپانیا گفت‌وگو کرده‌اند.

همچنین ناتالی لوئیزو، وزیر امور اروپای فرانسه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تاکید کرد که دولت پاریس از هر گونه کمکی به یک کاتالونیای مستقل پرهیز خواهد کرد. او گفت، همه‌پرسی کاتالونیا نباید برای سرنوشت اسپانیا تعیین‌کننده باشد.

لوئیزو در ادامه اظهار کرد: این بحران باید از طریق گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز در سطوح گوناگون سیاسی حل شود.

وزیر امور اروپای فرانسه تاکید کرد که اگر با وجود تلاش‌ها برای حل بحران، دولت محلی کاتالونیا استقلال خود از اسپانیا را اعلام کند، باید بی‌درنگ از اتحادیه اروپا خارج شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.