رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بودجه محیط زیست کمتر از اعتبارات یک ناحیه شهرداری است، گفت: شهرداری تهران پذیرفت پارک پردیسان را به شرایط قابل استفاده بدل کند.

 

به گزارش جماران،  رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهوری در مراسم امضای تفاهم‌نامه احیا و بهسازی پارک طبیعت پردیسان میان سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران گفت: پارک پردیسان علاوه بر سازمان محیط زیست به شهر تهران هم تعلق دارد و همین امروز هم مردم از آن استفاده می‌کنند اما سازمان محیط زیست سازمان فقیری از لحاظ بودجه است و بودجه کل محیط زیست کشور یعنی ۵۲۰ میلیارد تومان کمتر از بودجه یک ناحیه از یک منطقه شهرداری تهران است یعنی کمتر از ۳ درصد بودجه شهرداری تهران به محیط زیست کل کشور تعلق دارد. 

عیسی کلانتری افزود: پارک پردیسان که ریه تهران هم محسوب می‌شود به علت اینکه سازمان وضعیت مالی بدی داشته در حال از بین رفتن بود. سابقه این پارک هم از نظر اجرایی به سال ۱۳۶۷ بر می‌گردد. آن زمان گفتند که سازمان اوقاف تصمیم به تملک این پارک گرفته است و مقام معظم رهبری که آن زمان رئیس جمهور بودند تشریف آوردند و اولین درخت را در پارک پردیسان کاشتند تا برای محیط زیست تثبیت شود و جشن درختکاری سال ۱۳۶۷ را در روز درختکاری اینجا برگزار کردند.

وی ادامه داد: از آن زمان محیط‌بانان به مرور اینجا را از اوقاف که در نظر داشت این محل را مدیریت کند، گرفتند.

کلانتری گفت: الان وضعیت این پارک خوب نیست. قبل از انقلاب برای آن طرحی داشتیم که نمی‌شد بعد از انقلاب آن را اجرا کرد. اما طرحی در دهه ۷۰ طرحی در نظر گرفته شد که اکنون قرار شده طی یکی دو سال آینده همان طرح با کمی جرح و تعدیل اجرا شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: حدود ده دوازده هکتار از این پارک در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته بود تا موزه آب احداث کند که چون اجرا نکردند قرار شده آن را پس بگیریم و در اختیار شهرداری تهران و آقای مختاری بگذاریم تا ظرف کمتر از یک سال به پارک بی‌بدیلی در سطح شهر تهران بدل شود. پارک پردیسان پارک بزرگی هم هست. مثلاً پارک ملت ۳۲ هکتار و پارک ولایت ۱۰۰ هکتار است اما این پارک حدود ۱۸۰ هکتار مساحت دارد. 

وی اضافه کرد: این پارک اکنون شب‌ها نور و امکانات ندارد و ممکن است در آن اتفاقاتی بیفتد که نتوانیم پاسخگو باشیم. از شورای شهر تهران و شهرداری تهران تشکر می‌کنم که پذیرفتند این پارک را به شرایط قابل استفاده‌ای بدل کنند. 

در این نشست علاوه بر عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش این سازمان و پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست، شهربانو امانی مختاری رئیس سازمان فضای سبز و پارک‌های تهران حضور داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.