تظاهرکنندگان با پرتاب سنگ، بطری و بمب های کاغذی سعی بر شکستن صفوف پلیس در 'رجا دی وناریا ' محل برگزاری اجلاس داشتند که ماموران به سوی معترضان یورش برده و آنها را متفرق کردند.

به گزارش جماران؛ دومین روز از اعتراضات علیه اجلاس وزیران کار جی 7 در شمال ایتالیا، به درگیری میان معترضان و پلیس ضد شورش کشیده شد.

معترضان به این اجلاس روز شنبه در دومین روز از اعتراضات خود با شعار 'ریست جی 7'، با پلیس در شهر تورین در شمال ایتالیا درگیر شدند که در نتیجه یک نفر دستگیر و هشت تن مجروح شدند. سه مامور پلیس نیز بر اثر انفجار بمب کاغذی زخمی شدند. 

برگزار کنندگان این اعتراضات، از حضور هزاران نفر در دومین روز از تظاهرات ضد جی 7 در تورین خبر می دهند. تظاهرکنندگان با پرتاب سنگ، بطری و بمب های کاغذی سعی بر شکستن صفوف پلیس در 'رجا دی وناریا ' محل برگزاری اجلاس داشتند که ماموران به سوی معترضان یورش برده و آنها را متفرق کردند. 

اجلاس وزیران کار جی 7 همزمان با این درگیری ها با انتشار بیانیه نهایی پایان یافت. 

در این سند وزیران کار 7 کشور صنعتی جهان متعهد به اتخاذ رویکردی فراگیر در بازار کار با توجه ویژه به افراد ضعیف تر شدند. 

در سند نهایی وزیران کار جی 7 ، توجه خاصی به گروه های اجتماعی که بیش از سایرین در معرض خطر از دست دادن شغل و یا کاهش حقوق قرار دارند، مانند معلولان، جوانان و سالمندان شده است. 

معترضان دلیل برگزاری تظاهرات بزرگ را اعتراض علیه اجلاس بیهوده جی 7 خوانده که به عقیده آنها تنها هدف این نشست، حفظ فقر که در جهان رو به گسترش است، می باشد. 

جمعه نیز نخستین روز از اعتراضات علیه جی 7 در تورین برگزار شد و میان دانشجویان معترض و پلیس تنش رخ داد. 

اجلاس 'جی 7 ' وزیران علوم ، کار و صنایع 7 کشور صنعتی جهان از روز یکشنبه 24 سپتامبر( اول مهر) در رجا دی وناریا' در شمال شهر تورین ایتالیا آغاز شد و  شنبه پس از انتشار بیانیه نهایی وزیران کار پایان یافت. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.