خیابان‌های بحرین شاهد افزایش بی‌سابقه تظاهرات مردمی علیه اقدامات آل‌خلیفه است.

به گزارش جماران ، خیابان‌های بحرین شاهد افزایش بی‌سابقه تظاهرات مردمی علیه اقدام آل‌خلیفه درخصوص محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم و محکوم کردن اقدامات سرکوب‌گرانه این رژیم است.

*دفاع کفن‌پوشان بحرینی از آیت‌الله عیسی قاسم تا آخرین نفس!

دفاع کفن‌پوشان بحرینی از آیت‌الله عیسی قاسم تا آخرین نفس!/ انقلاب بحرین وارد فاز جدیدی می‌شود

ده‌ها هزار تن از شهروندان بحرینی طی تظاهراتی مردمی در مناطق مختلف این کشور و در محکومیت محاکمه رهبر برجسته شیعه بحرین، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم به خیابان‌ها آمدند.

خبرگزاری اللولوة نوشت: تظاهر کنندگان بحرینی با پوشیدن کفن آمادگی خود را تا آخرین نفس برای دفاع از آیت‌الله قاسم اعلام کرده و خشم خود را از خاندان سلطنتی و پادشاه بحرین به‌عنوان مسئول مستقیم هجمه به تشیع و عامل افزایش شکنجه‌های طائفه‌ای اعلام کردند.

لازم به‌ذکر است که هزاران شهروند بحرینی از 21 ژوئن گذشته تظاهرات بی‌سابقه‌ای را در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم در منطقه الدُراز آغاز کرده‌اند.  

*روزنامه لوموند: زوال حقوق‌بشر در بحرین افزایش یافته است

 

دفاع کفن‌پوشان بحرینی از آیت‌الله عیسی قاسم تا آخرین نفس!/ انقلاب بحرین وارد فاز جدیدی می‌شود

 

اما روزنامه فرانسوی لوموند با اشاره به این‌که وضعیت زوال حقوق بشر در کشور کوچک حاشیه خلیج فارس افزایش یافته نوشت: این روند با گذشت 6 سال از سرکوب قیام بحرین در سال 2011 صورت می‌گیرد، انتفاضه‌ای که با شروع بهار عربی آغاز شده بود.

این روزنامه درخصوص پوشش اخبار محاکمه عالم شیعی بحرین نوشت: برخی از فعالان حقوق بشر، مخالفان سیاسی و نمایندگان گروه‌های شیعی که اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند؛ از سوی خاندان پادشاهی این کشور به زندان انداخته می شوند و یا با منع آمدوشد در شهرها، سلب تابعیت می‌شوند. 
 *خبرگزاری‌های خارجی خطاب به آل‌خلیفه: رژیم بحرین به مطبوعات آزادی‌عمل بدهد

 

دفاع کفن‌پوشان بحرینی از آیت‌الله عیسی قاسم تا آخرین نفس!/ انقلاب بحرین وارد فاز جدیدی می‌شود

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس، فرانس پرس و برخی کمیته‌های حمایت از حقوق روزنامه‌نگاران از حمد بن عیسی آل‌خلیفه پادشاه این کشور خواستند تا به مطبوعات آزادی عمل داده و به روزنامه‌های خارجی اجازه ورود به این کشور را به‌شکل مساوی بدهد؛ این منابع خبری تاکید کردند که حاکمیت بحرین می‌بایست از این فرصت برای بحث درباره موضوع استقبال کند.

این رسانه‌ها و گروه‌های با فرستادن نامه‌ای خطاب به شاه بحرین، اعلام کردند: ما امروز نگرانی دسته‌جمعی خود را درخصوص تلاش حاکمیت بحرین برای خاموش کردن صدای مطبوعات مستقل داخلی این کشور ثبت می‌کنیم. 
 *اقدام فعالان شبکه‌های اجتماعی برای تظاهرات علیه محاکمه رهبر شیعیان بحرین  

 

دفاع کفن‌پوشان بحرینی از آیت‌الله عیسی قاسم تا آخرین نفس!/ انقلاب بحرین وارد فاز جدیدی می‌شود

 

فعالان شبکه‌های اجتماعی در بحرین مردم را به تظاهرات در آستانه محاکمه عالم برجسته این کشور فراخواندند.

حاکمیت بحرین از سال 2011 حملات خشونت‌آمیز خود را علیه مردم این کشور آغاز کرد و در ادامه بدون هیچ‌گونه دلایل محکمه‌پسند، به سلب تابعیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم اقدام کرد؛ اقدامی که از سوی سازمان ملل با محکومیت مواجه شد و این آمریکا بود که هم‌پیمان آشکار آل‌خلیفه در پیشبرد اقداماتش محسوب می‌شد.  

با وجود تمامی اعتراض‌های مردمی و حقوق‌بشری در سراسر دنیا به اقدامات ضدحقوق بشری رژیم آل‌خلیفه و موضوع محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور، اما حاکمیت این کشور به سرکوب کردن خواسته‌های مردمی هم‌چنان ادامه می‌دهد.

اقداماتی که با وجود محکومیت از سوی تمامی نهادهای بین‌المللی، اما با حمایت‌های آشکار و مستقیم مقامات ریاض و واشنگتن در جریان است.

در شرایط فعلی هر اقدامی که از سوی حاکمیت بحرین علیه رهبر شیعیان این کشور صورت گیرد، می تواند ضمن افزایش شکاف و تنش‌ها میان طبقات مردمی و رژیم آل‌خلیفه، انقلاب این کشور را وارد فاز جدیدی کند.

در حقیقت رویداد هر اقدام نابخردانه دیگری از سوی مقامات بحرین، مسیر را به‌سوی امنیتی شدن فضای این کشور و شکل‌گیری اقدامات مسلحانه معترضان مردمی علیه آل‌خلیفه باز می‌کند.  

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 638951
  • منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.