رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که این انفجار ناشی از بمبگذاری انتحاری بوده و دست‌کم تاکنون ۴ نفر شهید و ۲۰ نفر زخمی شده‌اند.

 

به گزارش جماران؛ منابع امنیتی از وقوع انفجار انتحاری در نزدیک یک مسجد متعلق به شیعیان در شمال پایتخت افغانستان خبر داده‌اند.

منابع امنیتی، ساعاتی پیش از وقوع انفجار انتحاری در نزدیک یک مسجد متعلق به شیعیان در محله «قلعه فتح‌الله» در شمال شهر کابل خبر داده‌اند.

یک منبع امنیتی که نخواست نامش ذکر شود، گفت که این انفجار در نزدیک مسجد و حسینیه عمومی کوچه هفتم قلعه فتح‌الله صورت گرفته است.

مرکز اطلاعات ۱۱۹ پلیس گفت که صدای انفجار در این محل شنیده شده، ولی هنوز جزئیات آن مشخص نیست.

رسانه‌های محلی نیز گزارش داده‌اند که این انفجار ناشی از بمبگذاری انتحاری بوده و دست‌کم تاکنون ۴ نفر شهید و ۲۰ نفر زخمی شده‌اند . به هنگام  انفجار مردم در حسینیه مشغول عزاداری بودند. ­

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

خبر این انفجار در حالی گزارش می‌شود که به تازگی فرماندهی نظامی کابل از تامین امنیت در مراکز مذهبی این شهر در روزهای عزاداری محرم خبر داده است.

پیشتر «سرور دانش» معاون ریاست جمهوری هم اعلام کرده بود که نهادهای امنیتی و مردم برای تامین امنیت مراکز مذهبی شیعیان آماده شده‌اند.

به این منظور صدها نفر از اهالی نزدیک به مراکز مذهبی شیعیان برای همکاری با نیروهای امنیتی در تامین امنیت مسلح شدند و آموزش دیدند.

منابع امنیتی گروه تروریستی داعش را تهدید اصلی در برابر مراکز مذهبی شیعیان می‌دانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.