روزنامه ایزوستیا نوشت: تنها پایگاه باقیمانده آمریکا در این منطقه، پایگاه "التنف" در نزدیکی مرزهای اردن است و این بدین معناست که توانایی‌شان در حمایت از مخالفان کاهش یافته است.

 

به گزارش جماران؛ روزنامه " ایزوستیا" فاش کرد که آمریکا پایگاه " الزکف" واقع در جنوب سوریه را بست.

به نوشته این روزنامه روسی، به موجب توافق آمریکا با روسیه، نیروهای آمریکا از پایگاه "الزکف" واقع در جنوب سوریه عقب‌نشینی کردند.

این پایگاه، یکی از پایگاه‌هایی است که در نزدیکی مرزهای عراق واقع شده است.

روزنامه ایزوستیا همچنین فاش کرد: این اقدام در چارچوب توافق بر ایجاد منطقه کاهش تنش در استان "درعا" در جنوب سوریه صورت گرفت.

این روزنامه روسی نوشت: تنها پایگاه باقیمانده آمریکا در این منطقه، پایگاه "التنف" در نزدیکی مرزهای اردن است و این بدین معناست که توانایی‌شان در حمایت از مخالفان کاهش یافته است.

فرماندهی مرکزی آمریکا این اخبار را تکذیب نکرده و در بیانیه‌ای آورده است: ائتلاف آمریکا در عراق و سوریه پایگاه‌هایی تأسیس کرده و با تکیه بر وضعیت عملیاتی و میدانی آن را بسته و به شریکانش پشتیبانی‌های لازم را ارائه می‌دهد و تصمیم گشودن یا بستن پایگاه‌ها در گرو شرایط عملیات نظامی است و نیروهای ائتلاف آمریکا و شریکانش همچنان در التنف فعالیت می‌کنند و این ائتلاف مأموریتش را در زمینه آموزش شریکانش در منطقه نزدیک به مرزهای سوریه، عراق و اردن به عنوان جزئی از کمپینی درخصوص جنگ با داعش در عراق و سوریه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.