ژنرال هربرت ریموند مک مستر روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای ابراز عقیده کرد: آمریکا باید راهبردی کاملا جدید را در قبال ایران تعیین کند تا مانع از جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران شود.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید معتقد است که آمریکا برای جلوگیری از آنچه که آن را «جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران» خواند، باید راهبردی کاملا جدید در قبال ایران تعیین کند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مک مستر در راستای اظهارات خصمانه مقامات آمریکا علیه ایران اظهار کرد: با توجه به اینکه «تهران از خط عبور کرده است»، هنگامی که دونالد ترامپ رویکرد جدید آمریکا در قبال ایران را اعلام کند، راهبرد کلی به شکلی «اساسی» تغییر خواهد کرد.

ژنرال هربرت ریموند مک مستر روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای ابراز عقیده کرد: آمریکا باید راهبردی کاملا جدید را در قبال ایران تعیین کند تا مانع از جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران شود.

وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ان بی سی گفت: رویکرد ما در قبال ایران باید به طور اساسی تغییر کند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز چهارشنبه گفت که در خصوص اینکه آیا آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک یا همان توافق هسته‌ای خارج خواهد شد، تصمیم خود را گرفته است. با این حال وی نگفت چه تصمیمی در این‌باره اتخاذ کرده است.

مک مستر در ادامه تصریح کرد: هنگامی که بیانیه‌ای درباره ایران اعلام شود، «راهبردی اساسی و فراگیر با هدف رسیدگی به رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران» تعیین خواهد شد.

وی اضافه کرد: اقدام دولت مطابق با اولویت اصلی آن برای حفاظت از منافع حیاتی آمریکا خواهد بود.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد: دولت ایران از خط عبور کرده است.

وی گفت: بدترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد این است که تهران با استفاده از این توافق به عنوان یک پوشش برای پنهان‌سازی، توانایی هسته‌ای خود را توسعه دهد.

ترامپ بارها با انتقاد از توافق هسته‌ای، از آن به عنوان بدترین توافق تاریخ یاد کرده است. وی پس از رسیدن به ریاست جمهوری آمریکا تهدید کرد که به طور یکجانبه از این توافق خارج خواهد شد و دولت وی کار بررسی اینکه آیا لغو تحریم‌ها علیه ایران به نفع امنیت ملی آمریکاست یا خیر را آغاز کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.