پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

مهدی فیض با اشاره به حادثه دردناک فوت تعدادی از دانش‌آموزان در اردوی دانش‌آموزی، اظهار داشت: در حادثه اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگان، همه مسئولان آموزش و پرورش تلاش کردند تا با سرعت عمل این حادثه پیگیری شود.

به گزارش جماران؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: همایش باشکوه «احلی من العسل» در آغاز سال تحصیلی برگزار خواهد شد.

مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، گفت: همایش باشکوه «احلی من العسل» در آغاز سال تحصیلی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حادثه دردناک فوت تعدادی از دانش‌آموزان در اردوی دانش‌آموزی، اظهار داشت: در حادثه اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگان، همه مسئولان آموزش و پرورش تلاش کردند تا با سرعت عمل این حادثه پیگیری شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع هدایت تحصیلی تصریح کرد: خوشبختانه در خصوص هدایت تحصیلی در سال تحصیلی جدید با مشکلات کمتری مواجه شدیم و با اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده به سمت تحقق توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی پیش رفتیم.

فیض افزود: انتظار می‌رود مدیران کل همچنان که دغدغه ساعات آموزشی را دارند، ساماندهی ساعات مشاوره و تربیتی را نیز در اولویت قرار دهند.

وی تاکید کرد: در سال تحصیلی ۹۶ـ۹۵ بیش از ۹۰ هزار سفر با اتوبوس بین شهری صورت گرفت و دانش‌آموزان از فضای تربیتی اردوها استفاده کردند و در این بین متأسفانه ۲ حادثه تلخ رخ داد، گرچه معتقدیم این ۲ حادثه نیز نباید اتفاق می‌افتاد، اما این آمار نسبت به تعداد کل اردوهای انجام شده، خوشبختانه بسیار کم است که باید تلاش کنیم به صفر برسد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اردوهای دانش‌آموزی را نمی‌توان تعطیل کرد، زیرا یکی از مؤثرترین روش‌های تربیتی از طریق اردوها صورت می‌گیرد؛ تعطیلی اردوها پیامدهای منفی و درازمدت خواهد داشت چنانکه با یک اشاره نمی‌توان آزمایشگاه فیزیک را برای همیشه تعطیل کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.