سید تقی نوربخش گفت: هم اکنون سه‌میلیون و 100 هزار مستمری‌بگیر تحت پوشش داریم که این آمار با احتساب خانواده آنها به پنج میلیون و 200 هزار نفر می‌رسد.

به گزارش جماران؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از اعزام هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر سازمان تامین‌اجتماعی به عتبات عالیات خبر داد.

سید تقی نوربخش در مراسم تجلیل از بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی که به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در مجموعه ورزشی فرهنگی نگین برگزار شد، افزود: با تصویب هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی قرار بر این شد یک‌هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی به عتبات عالیات اعزام شوند.

جامعه توسعه‌یافته قدر پیشکسوتان را می‌داند

وی با بیان اینکه امروز موقعیت مغتنمی برای گرامیداشت بازنشستگان و طرح مشکلات این قشر است، اظهار کرد: جامعه‌ای توسعه‌یافته است که قدر پیشکسوتان خود را بداند. اگر جامعه‌ای قدر خردورزان را نداند نمی‌توان نام جامعه توسعه یافته را بر آن گذاشت. در جامعه ما قدردانی از بزرگان جزو سنت‌ها و ارزش‌های ملی و اسلامی محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان متعلق به بازنشستگان و جامعه کارگران است، گفت: تامین مستمری و تامین درمان دو ماموریت اصلی ماست و هم اکنون سه‌میلیون و 100 هزار مستمری‌بگیر تحت پوشش داریم که این آمار با احتساب خانواده آنها به پنج میلیون و 200 هزار نفر می‌رسد.

نوربخش ادامه داد: باعث شرمندگی ماست که تمام عقب‌ماندگی‌های گذشته را در زمینه مستمری‌ها جبران نکردیم اما با این حال مستمری‌ها بیش از نرخ تورم در چهار سال اخیر افزایش یافت و کف حقوق به یک‌میلیون و صد هزار تومان رسید اما باز شایسته نیست و راه‌حل اساسی آن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای تکافوی نسبی معیشت است.

نوربخش ادامه داد: همسان‌سازی در قانون برنامه ششم آمده و باید تا پایان سال آینده محقق شود. در ماده 14 برنامه ششم مکانیسم تامین مالی آن نیز ذکر شده و دولت باید سالانه 10 درصد از بدهی خود را به تأمین اجتماعی پرداخت کند که اگر این دو محقق شود گام جدی در راستای بهبود وضعیت حقوقی بازنشستگان برداشته ایم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه 4200 میلیارد تومان مستمری ماهانه و 1600 میلیارد تومان هزینه ماهانه در بخش درمان است، گفت: این در حالی است که به‌عنوان مثال بودجه سالانه صداوسیما 1500 میلیارد تومان و بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد 6000میلیارد تومان و معادل یک ماه پرداختی ماست.

نوربخش با تاکید بر اینکه بخش درمان بخش جدایی‌ناپذیر از سازمان و نتیجه سرمایه‌گذاری بیمه‌شدگان است، گفت: صیانت از بخش درمان جزو وظایف ماست. با طرح تحول سلامت وضعیت کمی بهبود یافت و هزینه‌های خانمان‌سوز با درصد بیشتری تحت پوشش قرار گرفت و مزایای خوبی داشت که مردم اثرات آن را لمس کردند اما هنوز باید اقداماتی صورت گیرد و دکتر روحانی تاکید کرده طرح تحول با مدیریت مصرف و منابع باید ادامه یابد.

ساخت بیمارستانی مشابه میلاد در شهرری

وی با اشاره به ارتقای هتلینگ بیمارستان‌ها گفت: در چهار سال اخیر 8 بیمارستان ساخته و افتتاح شد. در تهران بیمارستان 80 ساله فیاض‌بخش به‌طور کامل در حال بازسازی است. بیمارستان هدایت که بیمارستان صدساله بود نیز در حال بازسازی است. امید است امسال در منطقه شهرری با کمک آستان حضرت‌عبدالعظیم و دولت عملیات ساخت بیمارستانی همانند میلاد آغاز شود. تمام تلاش‌ ما این است که بیمار به‌جز رنج بیماری، درد دیگری نداشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.