سیدعباس عظیمی گفت: این می‌تواند نخستین جلسه از اعضای اتاق فکر هنرمندان پیشکسوت به دور از هرگونه تفکر سیاسی و برای نشان دادن واکنشی فرهنگی و هنری نسبت به مسائل و اتفاقاتی که پیرامون دنیای امروز رخ می‌دهد باشد.

به گزارش جماران؛ نخستین نشست اتاق فکر اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت با محوریت موضوع جنایت‌های هفته‌های اخیر بر علیه پناه‌جویان مسلمان روهینگیایی کشور میانمار با حضور سیدعباس عظیمی مدیرعامل، محسن علی اکبری از اعضای هیات مدیره و بیش از 20 نفر از هنرمندان رشته‌های مختلف هنری عضو این موسسه برگزار شد.

در ابتدای این نشست که در محل ساختمان جدید این موسسه برگزار شد، سیدعباس عظیمی ضمن خیرمقدم به حاضرین در این برنامه گفت: این می‌تواند نخستین جلسه از اعضای اتاق فکر هنرمندان پیشکسوت به دور از هرگونه تفکر سیاسی و برای نشان دادن واکنشی فرهنگی و هنری نسبت به مسائل و اتفاقاتی که پیرامون دنیای امروز رخ می‌دهد باشد، البته موضوع میانمار یکی از دهها اتفاقات ناگوار جهان است و از این دست موضوعات و ظلم به انسانها می‌تواند مورد توجه هنرمندان قرار گیرد.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در ادامه مطرح کرد: از روز گذشته تا به امروز استادان گرانقدر در فضای مجازی پیشنهادهای زیادی همچون ایجاد زنجیره انسانی با حضور پیشکسوتان، انتشار بیانه برای مخالفت با اقدامات ددمنشانه دولت میانمار، یا ارسال نامه‌ای برای کمیته نروژی اهدای جایزه صلح نوبل برای تجدید نظر در باز پس گیری این جایزه از «آنگ سان سو چی»، برگزاری مسابقه بین‌الملی کاریکاتور با همکاری سایر انجمن‌ها و موسسات مرتبط و ... برای من ارسال کرده‌اند که این مهم سبب شد تا به علت حساسیت‌هایی که هنرمندان در این زمینه از خود نشان داده‌اند این جلسه برای تصمیم گیری برای انجام اقدامی موثر تشکیل شود.

وی در پایان سخنانش با تقدیر از حضور هنرمندان حوزه‌های مختلف هنر، رشته سخن را به دست استادان و پیشکسوتان هنر داد تا به نتیجه گیری نهایی برسند.

بر اساس این گزارش در این جلسه بعد از اعلام نظر استادان در یک اتفاق نظر گروهی مقرر شد؛ به نحو شایسته اعتراض همه هنرمندان پیشکسوت نسبت به جنایات رخ داده در میانمار به مراجع ذیربط منعکس و درباره فعالیت‌های هنری از جمله برگزاری مسابقه کاریکاتور در سطح بین المللی پیگیری و اقدام شود.

از جمله استادان هنر ایران که در این نشست حضور یافتند می‌توان به بهمن عبدی(کاریکاتور)، حسینعلی پرستار(نمایش)، اسماعیل نیکبخت زاویه(خوشنویس)، رضا ناجی(بازیگر)، سعید شمس انصاری(خوشنویس)، محمدحسین عطارچیان(خوشنویس)، ناصری انصاری(سینما)، محمود فرهمند(موسیقی)، احمد عربانی(کاریکاتور)، یوسف صدیق(سینما)، خسرو روشن(نقاشیخط)،حسن ضرغامی(نمایش)، حسین شادی زرنق(آیینه کاری و گچ بری)، سیدعباس روحانی(گچ بری)،داود فرشباف رواسانی(خوشنویس)، محسن آقانباتی(تجسمی)،اسداله تابع منش(سنتی)، عباس راحمی پور(سنتی)، بهروز کریمی(نمایش) ، محمدرضا جعفری بهنام(موسیقی)، حبیب الله آیت اللهی(تجسمی) و رضا بنفشه خواه(بازیگر) اشاره کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.