امروز هم اگر اظهارات علنی مقامات امریکایی را ببینید متوجه می شوید که علیرغم برجام آنها امید بسته اند بازهم با تحریم از ایران امتیاز بگیرند. مثلاً میگویند طبق برجام فقط تحریم‌های هسته‌ای، آن هم تحریم‌های مالی ـ اقتصادی را برمی‌دارم، ولی تحریم‌های اولیه و غیر هسته‌ای باقی می‌مانند

به گزارش جماران؛ سعید جلیلی در کانال تلگرامی خود بخشهایی از سخنرانی سال گذشته خود درباره راه حل مقابله با تحریم ها را منتشر کرده است که در ادامه میخوانید:

 

دشمنی که مستأصل شده  و می‌بیند دیگر سلاح نظامی و آشوب‌ها و بحران‌های داخلی از اول انقلاب تاکنون جواب نداده‌ سلاحی به اسم «تحریم‌» را مطرح می‌کند. لذا ضروری‌ترین اولویت در شرایط فعلی «بی‌اثر کردن سلاح‌ تحریم» است. اما سلاح تحریم چگونه بی‌اثر می‌شود؟ وقتی دشمن شما صحبت از تهدید به تحریم می‌کند، یعنی آرایش جنگی‌اش را حفظ کرده است و از سر استیصال فکر می‌کند این آخرین سلاح‌اش هست و باید از این استفاده کند تا به اهداف‌اش برسد.

اگر کسی با سلاحی شما را تهدید کرد که مثلاً کتاب‌ات را برمی‌دارم و شما هم بلافاصله بگویید این کتاب را بگیر و برو، با همان حربه می‌گوید این خودکارت را هم بده! دوباره یک قدم جلوتر می آید و می گوید  ساعتت را هم بده! راه مقابله با او این نیست دائم عقب نشینی کنید و بگویید  حالا اگر کتاب را دادیم رفت، الحمدلله مشکل حل شد!  او به همان دلیل، جلوتر می آید و بازهم شما باید عقب نشینی کنید چون تازه فهمیده این سلاح جواب می‌دهد لذا باید سلاح او را از دستش بگیرید و بی اثر کنید.

 امروز هم اگر اظهارات علنی مقامات امریکایی را ببینید متوجه می شوید که علیرغم برجام آنها امید بسته اند بازهم با تحریم از ایران امتیاز بگیرند. مثلاً میگویند طبق برجام فقط تحریم‌های هسته‌ای، آن هم تحریم‌های مالی ـ اقتصادی را برمی‌دارم، ولی تحریم‌های اولیه و غیر هسته‌ای باقی می‌مانند. چرا این حرف‌ها را می‌زنند؟ چون فکر می‌کنند با سلاح تحریم میتوانند به بقیه اهدافشان هم برسند.

رفتار چند ماه اخیر نشان داده است که سلاح تحریم با اقدام و عمل بی‌اثر می‌شود نه با «لبخند». لبخند به گرگ جواب نمی‌دهد. لبخند به کسانی که ماهیت استکباری دارند سلاح مؤثری برای کنترل اسلحه آنها نیست!  مگر اولین تحریم‌ها را در زمینه دفاعی اعمال نکردند؟ اما  بیشترین موفقیت‌های ما در آن عرصه بود. وقتی راهبرد «تحریم سلاح» علیه ملت ما جواب نداد، راهبرد «سلاح تحریم» هم علیه ملت ما جواب نخواهد داد،  به شرطی که دچار تردید و ترس از  تهدیدهای‌ دشمن نشویم.

 بخشی از سخنرانی در دانشگاه زنجان/ اردیبهشت 95

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.