نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت که وزیر کار برنامه‌هایش را در خصوص چگونگی ایجاد سالانه یک میلیون شغل به نمایندگان توضیح می‌دهد و لازم است دولت نیز گزارشی در این باره به مجلس ارائه دهد.

 

به گزارش جماران محمدرضا بادامچی ، اظهار داشت: علیرغم اینکه دولت یازدهم در طول چهار سال گذشته با انجام اقداماتی گام‌های خوبی برای ایجاد اشتغال در کشور برداشت و به دنبال آن در سال گذشته نزدیک به ۶۰۰ هزار شغل ایجاد کرد اما انتظار می‌رود در چهار سال آینده اقدامات جدی‌تری انجام داده تا وعده ایجاد سالانه یک میلیون شغل تحقق یابد.

وی افزود: بر این اساس عمده‌ترین کار دولت در چهار سال پیش‌رو ایجاد اشتغال است که لازم است وزیر کار در این باره به نمایندگان گزارش دهد که برنامه‌اش برای ایجاد اشتغال در کشور آن هم سالانه یک میلیون شغل چیست، همچنین دولت نیز باید گزارشی از اقدامات انجام شده از سال ۹۶ تاکنون به نمایندگان مجلس ارائه کند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین گفت که دولت باید در کنار برنامه‌ریزی مدون برای ایجاد اشتغال، آیین‌نامه‌های مربوط به قانون برنامه ششم را هر چه سریعتر تدوین کند که از جمله آنها حمایت از زنان سرپرست خانوار است که هنوز در این باره آیین‌نامه مدونی وجود ندارد، موضوعی که گام‌هایی برای آن در زمان معاونت زنان خانم مولاوردی برداشته شد و انتظار می‌رود در دوران خانم ابتکار تکمیل شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.