وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با کم کردن نابرابری و از بین بردن فشار بر اقشار ضعیف جامعه می‌توانیم باعث رشد تعاونی‌ها باشیم؛ تعاونی‌هایی که می‌توانند تشکیل کار بدهند.

به گزارش جماران؛ علی ربیعی در دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر با ارزشمند خواندن یاد شهید آیت‌الله بهشتی گفت: خرسندیم از اینکه جشنواره امسال را به نام شخصیتی مزین کرده‌ایم که همه کسانی که با او برخورد داشتند و حتی کسانی که اندیشه‌های او را مطالعه کردند تحت تاثیر این شخصیت برجسته قرار گرفته‌اند.

وزیر کار ادامه داد: هفته تعاون فرصت بسیار خوبی است تا ما بتوانیم درباره فعالیت‌هایی که سال گذشته انجام داده‌ایم فکر کنیم و پس از مرور کردن آنها برای سال آینده برنامه‌ریزی کنیم. ما باید با همه توان به‌عنوان یک مسئولیت و یک اندیشه به موضوع تعاون اهمیت بدهیم. ما با تعاون به کار خواهیم رسید و از تعاون به رفاه اجتماعی.

عضو هیات دولت دوازدهم افزود: با کم کردن نابرابری و از بین بردن فشار بر اقشار ضعیف جامعه می‌توانیم باعث رشد تعاونی‌ها باشیم؛ تعاونی‌هایی که می‌توانند تشکیل کار بدهند.

ربیعی همچنین متذکر شد: از رهبر انقلاب برای تاکیدشان بر اشتغال و اقتصاد مقاومتی تشکر می‌کنم. این نشان‌دهنده آن است که راه شهید بهشتی در تعاونی‌ها و رفع نابرابری‌ها به‌عنوان یک پروژه ملی در کشور ما ادامه دارد. ما پس از اینکه تعاونی‌ها را تقویت کردیم شاهد برطرف شدن مشکل خواهیم بود و وقتی کار در کشور وجود داشته باشد رفاه اجتماعی را همراه خواهیم داشت.

وزیر کار خاطرنشان کرد: ابتدای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این اندیشه که از تعاون به کار و از کار به رفاه اجتماعی خواهیم رسید شروع به کار کردیم و با همین اندیشه و نظریه به کار خود ادامه خواهیم داد.

ربیعی درباره کمک تعاونی‌ها به بخش کشاورزی و تعاونی‌های خرد و کوچک گفت: در بخش‌های مختلفی مانند کشاورزی و مشاغل خرد و کوچک باید تدبیری بیاندیشیم که سیاست‌های روح انسانی به‌جای سیاست‌های فقرپروری جایگزین شود. ما این نظریه را از اندیشه‌های آیت الله بهشتی گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: گسترش تامین اجتماعی در بهبود وضعیت جامعه بسیار مهم است. ما اکنون می‌بینیم در چهل سال قبل چه سیاست‌ها و آرمان‌های مهمی در نگاه به تعاونی‌ها وجود داشته است.

وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به وضعیت تعاونی‌ها در کشور بیان کرد: البته شاید به تعاونی‌ها کمتر رسیدگی شده اما با این حال ما می‌توانیم با همین کاستی‌ها هم شاهد نتایج خوبی باشیم. به عنوان مثال امروز در حاشیه جشنواره با فردی آشنا شدیم که با تمام کاستی‌ها و رنج‌های زندگی 40 نفر را زیر مجموعه خود در قالب یک تعاونی جمع کرده و اکنون درآمدهای خوبی دارد.

وی ادامه داد: ما هزار روستا داریم که قرار است هزار تعاونی در آنها آغاز کنیم. ما سال‌های ابتدایی دولت یازدهم به تفکرات غلطی پرداختیم که مانع رشد تعاونی‌ها می‌شد .

وزیر  کار با اشاره به شرکت‌های خصوصی گفت: ما اکنون می‌بینیم دو تعاونی در تهران و یزد در یک رقابت پاک و آزاد توانستند پروژه 6 هزار میلیاردی رابه دست آورند.

ربیعی در پایان به ایجاد اتحاد بین تعاونی‌ها پرداخت و گفت: ما دنبال ایجاد وحدت بین تعاونی‌های سراسر کشور هستیم و از فضای مجازی هم در این‌باره استفاده کردیم تا با گسترش تعاونی‌ها میانگین هر تعاونی 7 نفر را به 100 نفر و 100 نفر را به تعداد بیشتری افزایش دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.