مسئولان رژیم صهیونیستی علنا اعتراف کردند که به گروه‌های مسلحی که با دولت سوریه می‌جنگند، کمک کرده و از هفت سال قبل در راستای تقسیم سوریه و سرنگونی دولت بشار اسد، تلاش می‌کنند.

به گزارش جماران، به نوشته پایگاه العهد، از اظهارات برخی منابع امنیتی و نظامی در اراضی اشغالی روشن شده که حمایت از گروه‌های مسلح مخالف دمشق تنها به درمان نیروهای زخمی آنها در بیمارستان‌های صهیونیستی محدود نبوده بلکه بسیار فراتر از اینها بوده است.

روزنامه عبری زبان، هاآرتص به نقل از برخی منابع رسمی و بلندپایه در رژیم صهیونیستی فاش کرد، حمایت نظامی ارائه شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به گروه‌های مسلح و مخالف سوری در سال جاری میلادی بیش از 115 میلیون شکل معادل 32 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

هاآرتص نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی 20 میلیون شکل یعنی بیش از پنج میلیون دلار از بودجه امسال خود را برای تجهیز و آموزش هیاتی که حدود یکسال قبل تحت عنوان "همسایه خوب" برای حمایت از شبه‌نظامیان در سوریه تاسیس شده بود، هزینه کرد.

هاآرتص در ادامه توضیح داد، این مبلغ شامل هزینه‌های درمان پزشکی مجروحان گروه‌های شورشی که حدود ده‌ها میلیون شکل است نمی‌شود و هزینه‌های آنها را وزارت جنگ، وزارت دارایی و بهداشت پرداخت می‌کند.

همچنین در گزارش‌های دیگری برخی کشورهای عربی به عنوان طرف‌های پرداخت کننده هزینه‌های درمان شبه‌نظامیان در بیمارستان‌های اراضی اشغالی معرفی شده‌اند.

هاآرتص به نقل از منابعی رسمی در اراضی اشغالی نوشت، مرکز "همسایه خوب" در ماه اوت سال گذشته تاسیس شد. بودجه‌ای که در سال 2017 به این مرکز اختصاص داده شد، شامل هزینه‌های راه اندازی و فعالیت دائم آن و پرداخت دستمزد نیروهای خدماتی می‌شود اما بودجه اصلی که به انتقال تجهیزات پزشکی، غذا و دارو اختصاص دارد، از سوی ارتش اسرائیل تامین نمی‌شود بلکه از کمک‌های ویژه بازرگانان سوری الاصلی تامین می‌شود که در شیکاگو اقامات داشته و یا در سازمان‌های مختلف مانند "مرکز صلح پرس" و "کمیته مبارزه با کشتار جمعی" عضو هستند.

این روزنامه اسرائیلی درباره نحوه ارسال حمایت‌های نظامی و پزشکی برای شبه‌نظامیان سوری نوشت، افسران و نیروهای امنیتی اداره ارتباطات مرکز "همسایه خوب" با نیروهای ارتباطی بومی در روستاهای واقع در آن سوی مرزها جهت ارسال تجهیزات گفت‌وگو می‌کنند و گاهی نیز سرهنگ ینیف عاشور، فرمانده نیروهای اسرائیلی در ارتفاعات جولان با مسئولان روستاهای مذکور گفت‌وگو کرده و به شرح تجهیزاتی که شبه‌نظامیان سوری ندارند، پرداخت.

ارتش رژیم صهیونیستی در ابتدا کار خود را با ارسال تجهیزاتی که کلمات عبری چاپ شده به روی آنها مخدوش شده بودند، آغاز کرد اما پس از چند هفته این کار را متوقف کرده این در حالی است که که حجم کالاهایی که منتقل شده‌اند، بسیار زیاد بود.

طبق گزارشی که هاآرتص در پی بازدید از مرزهای سوریه و نحوه فعالیت مرکز "همسایه خوب" تهیه کرده بود هر ماه ده‌ها تن تجهیزات از پشت مرزها منتقل شده و هر شب این تجهیزات جابه جا می‌شوند به همین دلیل مناطق مشخصی در نزدیکی نوار مرزی برای این امر ایجاد شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر نیز اعتراف کرده بود که تعداد زخمی‌های سوری که اکنون در بیمارستان‌های اسرائیل تحت درمان هستند به 1400 تن می‌رسد. این سوری‌ها از گروه‌های مسلح مخالف دولت دمشق هستند که غالبا در جنگ با ارتش سوریه زخمی می‌شوند.

تعداد سوری‌های بستری شده در بیمارستان‌های اراضی اشغالی و هزینه آنها بسیار بالاست. هزینه تنها یک روز ماندن بیمارستان‌های اسرائیل به 2500 شکل (حدود 750 دلار) می‌رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.