' بشار اسد ' رئیس جمهوری سوریه روز یکشنبه در همایش وزارت خارجه این کشور با بیان اینکه ' جنگ با تروریسم ادامه پیدا می کند'، تاکید کرد: اگرچه در طول جنگ هزینه سنگینی پرداخت کردیم ولی طرح غربی ها را به شکست کشاندیم.

به گزارش جماران، بشار اسد با بیان اینکه ' سوریه در طول تاریخ مورد هدف دشمنان بوده است'، افزود: تسلط بر سوریه به معنای تسلط بر خاورمیانه است و هرکس بر خاورمیانه مسلط شود، در صحنه بین المللی تاثیرگذار خواهد بود.
وی با قدردانی از کمک های جمهوری اسلامی ایران به سوریه در جنگ علیه تروریسم و عنایات حضرت آیت الله امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، گفت: ایران به سوریه کمک های اقتصادی، نظامی و سیاسی کرده است.
رئیس جمهوری سوریه با تاکید به اینکه ' هزینه مقاومت کمتر از هزینه تسلیم شدن است'، افزود:حمایت و کمک روسیه، ایران و حزب الله در مقاومت و پایداری سوریه سهم زیادی داشته و پیشروی های میدانی را تسهیل کرده است.
بشار اسد خاطرنشان کرد: مجاهدان حزب الله برای حفاظت از خاک سوریه اهتمام زیادی دارند مانند شهروندان سوری که از کشور خود دفاع می کنند.
وی گفت: این همایش فرصتی برای تبادل تجربیات و ایده ها و بحث در باره سیاست های آینده دولت و ارائه ایده های توسعه گرایانه است و در انجام وظایف و ماموریت های وزارت امور خارجه سوریه تاثیر گذار خواهد بود.
رئیس جمهوری سوریه افزود: اهمیت نشست امروز در پویایی بسیار سریع تحولات در جهان و درمنطقه و به طور خاص در سوریه است.
بشار اسد اظهار داشت: انقلابیون واقعی، صاحبان ارزش های انسانی هستند و کسانی که امروز به عنوان انقلابی در سوریه معرفی می شوند آشغالی بیش نیستند.
وی تصریح کرد: آنچه در سوریه پیروز شد، انقلاب ارتش بر تروریست ها و انقلاب ملت بر خائنان بود.
رئیس جمهوری سوریه بیان کرد: هدف طرح هایی که تحت عناوین انسانی ارائه می شود، فقط اجرای اهدافی است که دستیابی به آن از طریق تروریسم امکان پذیرنشده است.
بشار اسد گفت: با بسیاری از این طرح ها با نظر مثبت برخورد و از آن استقبال کردیم هرچند که نیت های پلیدی در پشت بیشتر آن ها بود.
وی با تاکید به اینکه' تازمانی که حتی یک تروریست درخاک سوریه باشد با تروریسم مبارزه می کنیم'، افزود:تغییر مواضع کشورهای غربی هرچند جزئی، به معنای تغییر سیاست های آن ها نیست و این تغییر لحن نه با انگیزه انسانی بلکه در اثر پایداری نیروهای مسلح و پشتیبانی سوریه و دوستان آن است.
رئیس جمهوری سوریه با بیان اینکه' دشوارترین مرحله جنگ سوریه، سال نخست جنگ بود'، اضافه کرد:بسیاری از جوانان و زیربناهای کشور را از دست دادیم ولی جامعه ای یکپارچه و همگون به دست آوردیم.
بشار اسد خاطرنشان کرد: نمی دانیم چه زمانی می توانیم از پیروزی نهایی برطرح های غربی سخن بگوییم زیرا نبرد همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد:سرکوب کشورهای مستقل و مخالف با سیطره غربی ها، هدف اصلی برای جلوگیری از کاهش این سیطره و هیمنه است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.