رئیس جمهوری سوریه گفت: بحران سوریه از دو مسیر مبارزه نظامی با تروریسم و شیوه سیاسی حل و فصل می شود.

 

به گزارش جماران، بشار اسد روز دوشنبه در دیدار با هیات پارلمانی روسی - اروپایی افزود: آنچه در سوریه درجریان است، نبرد میان کشورهایی مانند روسیه و چین مدافع اجرای قوانین بین المللی و کشورهای حامی گروه های تروریستی و دخالت در امور داخلی سوریه و ناقض قوانین بین المللی است.
وی اضافه کرد: سوریه به مسیر خود برای حال و فصل بحران از دو شیوه مبارزه با تروریسم و روند سیاسی ادامه می دهد.
اسد اظهارداشت: نظام سوریه از گفت و گو با همه طرف ها به شرط بر زمین گذاشتن سلاح و پایبندی به قانون اساسی کشور استقبال می کند.
وی بیان کرد: روند آشتی ملی از حمایت ملت سوریه برخوردار است و تاکنون نتایج مثبتی داشته است و جان بسیاری از شهروندان و بسیاری از مناطق را نجات داده است و اگر حمایت ملت نبود، دولت نمی توانست این مسیر را ادامه دهد.
رئیس جمهوری سوریه با ستایش نقش روسیه در پشتیبانی از ملت سوریه در مبارزه با تروریسم گفت: مسئولان اروپایی که مدعی نگرانی برای ملت سوریه هستند باید از پشتیبانی گروه های تروریستی دست بردارند و برکشورهای تامین کننده نیازهای تروریست ها برای توقف این پشتیبانی، فشار وارد کنند زیرا این کار به سود ملت های آن ها نیز است.
اسد، بر اهمیت دیدار هیات های پارلمانی از سوریه تاکید و علام کرد این فرصتی برای گفت و گوهای سازنده میان نمایندگان درباره سیاست های کشورهایشان نسبت به حوادث سوریه به شمار می رود.
هیات پارلمانی روسی - اروپایی نیز در این دیدار بر اهمیت هم افزایی تلاش های بین المللی برای مبارزه با تروریسم تاکید کردند.
اعضای این هایت اعلام کردند که موضع کشورهای اروپایی درباره حوادث سوریه پس از احساس نزدیک شدن خطر تروریسم به کشورهایشان، تغیر کرده است.
این هیات با تاکید کرد براهمیت گفت و گو میان سوری ها به منظور توافق برای آینده این کشور، اعلام کردند که تنها نتیجه دخالت در امور داخلی دیگران هرج و مرج بیشتر است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.