این واقعا ناراحت کننده است که ترامپ بدون داشتن اطلاعات کافی درباره برجام به جمع بندی برسد.

معاون سابق سازمان جاسوسی آمریکا با انتقاد از عملکرد «ترامپ» در خصوص برجام گفت: این واقعا ناراحت کننده است که ترامپ بدون داشتن اطلاعات کافی درباره برجام به جمع بندی برسد.

به گزارش جماران، «دیوید کوهن» معاون سابق سازمان سیا در مصاحبه با سی ان ان تصمیم گیری ترامپ درباره ایران را ناراحت کننده توصیف کرد و  گفت به نظر می رسد ترامپ بدون اینکه به اطلاعاتی برای پشتیبانی از نظرات خود دست یابد، درخصوص ایران تصمیم گیری می کند.

کوهن تاکید کرد: این در حالی است که تحلیلگران آمریکا به همه مجموعه های اطلاعات محرمانه این کشور و اطلاعاتی که متحدان آمریکا جمع آوری کرده اند و همچنین اطلاعات آژانس بین المللی انرژی هسته ای دسترسی دارند.

وی سیاسی کردن اطلاعات را بی احترامی به آن توصیف کرد و افزود: این کاری است که به نظر می رسد ترامپ انجام می دهد که باعث تضعیف کاربرد اطلاعات و همچنین اعتبار آن می شود.

کوهن که با فرید زکریا گفتگو می کرد، اذعان داشت که حتی اگر ترامپ پایبندی ایران به برجام را رد کند، جامعه بین المللی با تحریم های آمریکا علیه ایران همراه نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا همراهی جامعه بین المللی، متحدان اروپایی، روسیه و چین را در ارتباط با ایران از دست می دهد، تاکید کرد: شکافی بین آمریکا و دیگر کشورهای جهان در بازگرداندن فشار علیه ایران ایجاد خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.