پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

ایران در حال توسعه نفوذ و کنترل خود در خاورمیانه از طریق نیروهای نیابتی‌اش در عراق، سوریه، لبنان و یمن است.

رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی با ادعای این‌که ایران به دنبال افزایش نفوذ خود در منطقه است،‌ گفت که این کشور می‌خواهد به قدرت منطقه و خاورمیانه تبدیل شود.

به گزارش جماران به نقل از پایگاه خبری اسرائیل نشنال نیوز، یوسی کوهن رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) روز یک‌شنبه در جلسه هفتگی کابینه مدعی شد:‌ ایران در حال توسعه نفوذ و کنترل خود در خاورمیانه از طریق نیروهای نیابتی‌اش در عراق، سوریه، لبنان و یمن است.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: در نقاطی که حضور ایران محدود است، این کشور تلاش می‌کند تا این جای خالی را پر کند.

رئیس موساد همچنین با ادعای این‌که ایران دست از خواسته خود برای تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای برنداشته است، گفت که توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی موجب تقویت رفتارهای تسلط‌جویانه این کشور در منطقه شده است.

وی به وزیران کابینه صهیونیستی گفت که اقتصاد ایران از زمان حصول توافق هسته‌ای در سال 2015 تاکنون تقویت شده است.

در این جلسه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی‌ با اشاره به ادعاهای کوهن گفت: این ارزیابی نشان می‌دهد که توافق هسته‌ای اساسا ضعیف و غیرقابل اطمینان است و اسرائیل به هیچ وجه ملزم به پیروی از توافقات بین‌المللی که ایران آن را امضا کرده باشد، نیست.

وی افزود: اسرائیل مصمم است که به طرق مختلف به دفاع از خود در برابر این تهدیدات ادامه دهد.

 این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند که ایران هیچ‌گاه به دنبال تسلط بر منطقه و کنترل دیگر کشورها نبوده و این آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش هستند که تلاش می‌کنند منطقه را در تحت کنترل و نفوذ خود در آورند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.