اتفاق مهمی که افتاده این است که برای اولین بار شاهد اعتراف اصولگرا‌ها هستیم که امکانات در مجموع به ضرر این‌ها بوده است. بهترین تحلیل را وحید جلیلی کرد که گفت پیروزی دوپینگی، ما را مفنگی کرده است. کمابیش این اعترافات را قالیباف نیز داشته است که گفته باید آتش به اختیار عمل کنیم چون به خاطر ارتباط با نهادهای خاص ارتباط ما با مردم قطع شده است.

معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات با بیان اینکه حقانیت گفتمان خاتمی ثابت شده است، گفت: امروز یک مقام ممنوع التصویر با چند کلمه سرنوشت انتخابات را عوض می‌کند.

به گزارش جماران؛ مصطفی تاج‌زاده در دوازدهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی گفت: در کشور ما دو جناح هستند که بالفعل در سیاست و قدرت فعال هستند که تبارشان به جناح چپ و راست می‌رسد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: یک جناح در ربع قرن گذشته و از سال ۷۶ تا امروز سعی کرده با ایجاد محدودیت‌هایی مانع فعالیت جناح رقیب شود و جناح دیگر نیز از خرداد ۷۶ برای شکستن تک صدایی تلاش می‌کند.

تاج‌زاده با اشاره به ویژگی‌های جناح اصولگرا گفت: برخی از فعالان این جناح از مصونیت آهنین برخوردار هستند و مسئولیت‌های انتصابی اکثرا در اختیار این جناح است اما در پنج انتخابات اخیر جناح مقابل آن‌ها پیروز قاطع بوده است.

معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات ادامه داد: اتفاق مهمی که افتاده این است که برای اولین بار شاهد اعتراف اصولگرا‌ها هستیم که امکانات در مجموع به ضرر این‌ها بوده است. بهترین تحلیل را وحید جلیلی کرد که گفت پیروزی دوپینگی، ما را مفنگی کرده است. کمابیش این اعترافات را قالیباف نیز داشته است که گفته باید آتش به اختیار عمل کنیم چون به خاطر ارتباط با نهادهای خاص ارتباط ما با مردم قطع شده است.

تاج‌زاده تاکید کرد: تلاش برای محدود کردن رقابت‌ها، در کوتاه مدت به اصلاح طلبان ضربه زد و با حذف چهره‌های مشهور ما انتخابات را از دست می‌دادیم اما در بلند مدت این روش اصولگرایان را از مردم دور کرد.

او تصریح کرد: اصلاح طلبان در داخل می‌گفتند با این محدودیت‌ها نمی‌توان آینده روشن برای ایران رقم بزنیم چنانچه در عرصه جهانی هم با ماجراجویی نمی‌توانیم آینده‌ای روشن بوجود بیاوریم. امروز حقانیت گفتمان آقای خاتمی ثابت شده است و داعش نشان داد چهره خشن از اسلام و ایران و‌ تشیع خدمت به بدخواهان ایران و اسلام و تشیع است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: به جرات می‌توان گفت هیچ جریانی به اندازه داعش به اسلام ضربه نزده است و اسلام هرچه ضربه خورده است از درون بوده است.

تاج‌زاده اضافه کرد: امروز احدی به خود اجازه نمی‌دهد بگوید اگر کاری کنیم که آمریکا و‌ چین و اروپا علیه ایران متحد شوند به نفع ایران است. امروز همه می‌خواهند با اعتماد سازی آمریکا را در انزوا قرار دهند تا دست از سر ایران بردارد چنانچه وقتی بوش گفت ایران محور شرارت است کسی از او‌حمایت نکرد و با همه جنگ طلبی یک گام بیشتر از آنچه قبلی‌ها گفته بودند، برنداشت.

تاج‌زاده به صحبت‌های مسىولان قضایی اشاره کرد و گفت: می‌گویند این تهمت است که قوه قضاییه می‌خواهند فضای مجازی را ببندد. آن‌ها از فضای مجازی دفاع می‌کنند چون روش‌های گذشته جواب نداده است و بعد از توقیف فله‌ای به این نتیجه رسیدند اما امروز یک مقام ممنوع التصویر با چند کلمه سرنوشت انتخابات را عوض می‌کند.

معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: حالا که اصول گرایان از نهادهای انتخابی حذف شدند باید به سمت ائتلاف بروند چون در شکست‌ها جناح‌ها به سمت وحدت می‌روند اما آن‌ها درگیر اختلاف هستند و احمدی‌نژاد و نزدیکان او که حامی مرتضوی بودند، امروز نان قوه قضاییه را حرام می‌دانند و آن مهاجری هم گفت قالیباف انصراف نداد بلکه انصراف داده شد.

تاج‌زاده به دوران بازداشت خود بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: یکی از بازجو‌ها در اوین گفت ۹۱ درصد مردم طرفدار گشت‌های ارشاد هستند، من به ایشان گفتم خوب این آمار را به نامزدهای انتخاباتی بگویید تا شعار افزایش گشت‌های ارشاد را بدهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: پیش از انقلاب، اسلام؛ اسم مستعار عدالت و آزادی بود. امروز ما برای اولین بار توانستیم امنیت و آزادی را با هم جمع کنیم. در منطقه کشور‌ها یا آزادی دارند مثل عراق و افغانستان یا امنیت دارند مثل شیوخ خلیج فارس اما ایران در کنار ترکیه از کشورهایی است که این دو را با هم دارد.

معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: در بسیاری از خطا‌ها ما با اصولگرا‌ها شریک بودیم اما خطا‌ها را پذیرفتیم و عذرخواهی کردیم و سعی کردیم خطا‌ها را جبران کنیم.

او از اصلاح طلبان خواست با فساد ستیزی و پاکدستی و فداکاری این دستاورد‌ها را حفظ کنند و گفت: انشاالله با وحدتی که اصلاح طلبان دارند و کمیته خوبی که آقای عارف در مجلس تشکیل دادند شاهد رفع حصر باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.