موگرینی در دیدارهای امروز با شریکان بین المللی اتحادیه اروپا آنان را از سفر خود به تهران و شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهوری ایران آگاه کرد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در حاشیه مجمع منطقه ای 'آسه آن' در مانیل با وزیران امور خارجه آمریکا، روسیه و چین دیدار و بر اجرای کامل برجام تاکید کرد.

به گزارش جماران، بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، در دیدارهای امروز با شریکان بین المللی اتحادیه اروپا آنان را از سفر خود به تهران و شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهوری ایران آگاه کرد.
موگرینی در این دیدارها همچنین از ارزیابی نشست روز 21 ژوئیه (30 تیر) کمیسیون مشترک برجام در وین مبنی بر اینکه تعهدات برجامی توسط تمام طرفها اجرا می شود، استقبال کرد.
بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا، موگرینی امروز در مانیل با رِکس تیلرسون ، سرگئی لاوروف و وانگ یی وزیران امور خارجه آمریکا، روسیه، چین و همچنین 'کریستیا فریلند' وزیر امور خارجه کانادا دیدار و درباره مسائل مهم بین المللی گفت وگو کرد. 
موگرینی که روز گذشته ( یکشنبه ) با وزیر امور خارجه جمهوری کره دیدار کرده بود، در دیدارهای امروز نیز درباره برنامه های هسته ای و موشک بالستیک کره شمالی گفت وگو کرد. 
موضوع سوریه نیز در این دیدارها به تفصیل مورد بحث قرار گرفت و موگرینی بر لزوم پیشرفت در مسیر حصول یک آتش بس سراسری در سوریه و توافق صلح سوری - سوری با میانجیگری سازمان ملل در ژنو تاکید کرد. موگرینی در خصوص بحران اوکراین، خلیج فارس و فرایند صلح خاورمیانه نیز گفت وگو کرد. 
به گزارش ایرنا، هشتمین نشست کمیسیون مشترک برجام با شرکت سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، هلگا اشمید معاون موگرینی از سوی اتحادیه اروپا و در سطح معاونان وزیر و مدیران کل سیاسی کشورهای 1+5 روز 30 تیر در وین برگزار شد. اشمید در پایان این نشست در بیانیه ای، بر اجرای کامل تمام مفاد برجام با حسن نیت تاکید کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.