وی قطعنامه روز شنبه شورای امنیت را پیامی به کره شمالی مبنی بر انتظارات جهان از این کشور توصیف کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: طرف های درگیر در تنش شبه جزیره کره، زمانی می توانند مذاکره کنند که شرایط درست باشد.

به گزارش جماران، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری در حاشیه اجلاس اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی (آ.سه.آن) در مانیل پایتخت فیلیپین، مذاکره کشورهای درگیر در تنش شبه جزیره کره را تنها در شرایط درست ممکن دانست.
به نوشته رویترز، تیلرسون تاکید کرد که اجرا و پیاده سازی تحریم های جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی باید به دقت مورد نظارت قرار گیرد.
وی قطعنامه روز شنبه شورای امنیت را پیامی به کره شمالی مبنی بر انتظارات جهان از این کشور توصیف کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا همچنین حمایت چین و روسیه از این تحریم ها را نشان دهنده توقع جامعه جهانی از آن ها برای کمک به پیونگ یانگ در راستای پذیرش واقعیت ها دانست.
به گزارش ایرنا، این سخنان تیلرسون یک روز پس از آن مطرح می شود که شورای امنیت سازمان ملل متحد با اکثریت قاطع آرا قطعنامه جدیدی برای افزایش تحریم ها علیه کره شمالی تصویب کرد. 
این تحریم ها با تلاش آمریکا و در رابطه با برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی وضع شده است. از سال 2006 که کره شمالی اولین آزمایش اتمی خود را انجام داد این هفتمین باری است که سازمان ملل تحریم هایی علیه این کشور وضع می کند. 
طبق این قطعنامه، صادرات غذاهای دریایی و مواد معدنی از کره شمالی که ارزش آن بیش از یک میلیارد دلار باشد، ممنوع شده است.
این قطعنامه صادرات زغال سنگ، آهن، سنگ آهن و سرب و غذاهای دریایی از این کشور را محدود می کند. همچنین کشورهایی که از کارگران کره شمالی استفاده می کنند، نمی توانند شمار این کارگران را افزایش دهند. 
افزون بر این، هرگونه سرمایه گذاری مشترک با کره شمالی و افزایش سرمایه در پروژه های سرمایه گذاری فعلی ممنوع شده است. 
علاوه بر این، 9 فرد و چهار نهاد از جمله یک بانک کره شمالی تحریم شده اند. دارایی های این افراد و نهادها مسدود شده و سفر این اشخاص ممنوع شده است. 
کره شمالی به تازگی دو آزمایش موشک های بالستیک انجام داده که در پی آن گمانه ها در توانایی این کشور برای هدف قرار دادن خاک آمریکا افزایش یافته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.