اگر آقای روحانی صرفاً به‌دنبال به اتمام رساندن این چهارسال باشد، راه به جایی نخواهد برد؛ بلکه باید برای اداره کشور به‌صورت پایدار برنامه‌ریزی کند.

قاسم میرزایی نیکو، نماینده مردم دماوند و عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به ۲ نگاه حداقلی و حداکثری در مورد رای‌اعتماد به کابینه دوازدهم تاکید کرد که نمایندگان به مردم متعهد بوده و باید پاسخگو باشند.

میرزایی‌نیکو با اشاره به آخرین وضعیت رایزنی‌ها برای تشکیل کابینه دوازدهم و نحوه حمایت فراکسیون امید از روحانی درصورت عدم تحقق مطالبات گفتمانی اعلام کرد: این بحث را باید از ۲ منظر مورد بررسی قرار داد. بحث اول پیشبرد منافع ملی، دستیابی به توسعه و ارتقای سطح آگاهی مردم به‌عنوان رسالت جریان اصلاحات است و بحث دیگر مربوط به انتخاب بین بد و بد‌تر است.

او گفت: بنابر نگاه نخست طبیعتاً باید به‌دنبال تحقق هرچه بیشتر شعارها و وعده‌های جریان اصلاحات که در این سال‌ها مورد جلب اعتماد مردم شده است، باشیم و بنابر رویکرد دوم باید همه مشکلات را درنظر بگیریم و در‌‌نهایت به نتیجه حداقلی راضی باشیم اما به هر حال باید توجه داشته باشیم که ما نمایندگان مردم هستیم و باید پاسخگو باشیم.

نماینده اصلاح‌طلب مردم دماوند در مجلس ادامه داد: مردم در سال‌های بعد روحانی را بازخواست خواهند کرد؛ چرا که به او رای داده‌اند. باید توجه کنیم که دولت به‌دنبال این است که صرفاً این چهار سال پیش‌رو را به اتمام برساند یا درپی پیشبرد امور در چهار سال پایدار است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس با مقایسه وضعیت تحقق اهداف و برنامه‌های دولت یازدهم با دولت اصلاحات یادآور شد: دولت اصلاحات ۸ سال پایدار در مدیریت کشور رقم زد و هنوز هم دولت اصلاحات حرف‌هایی برای گفتن دارد و شاخصه‌هایش مورد بررسی و تقدیر قرار می‌گیرد و نحوه اجرای برنامه‌های پنج‌ساله در دولت اصلاحات، وضعیت تورم و رکود در آن دولت با دولت‌های بعد و قبل مقایسه می‌شود و این مسائل در ذهن مردم ماندگار خواهد بود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اضافه کرد: با این حساب اگر آقای روحانی صرفاً به‌دنبال به اتمام رساندن این چهارسال باشد، راه به جایی نخواهد برد؛ بلکه باید برای اداره کشور به‌صورت پایدار برنامه‌ریزی کند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم دماوند در مجلس همچنین به نقش موثر زنان در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد و گفت: زنان بیش از نیمی از سبد آرای روحانی را تشکیل دادند و باید نظرات این بخش جامعه درنظر گرفته شود. جوانان نیز نقش مهمی داشتند و باید به آن‌ها توجه شود.

میرزایی‌نیکو در پایان با اشاره به وضعیت اشتغال جوانان و عدم تحقق برنامه‌های اقتصادی دولت در چهار سال نخست گفت: دولت باید فکری اساسی به حال وضعیت اشتغال جوانان و حل معضل بیکاری کند و این درحالی است که تیم اقتصادی دولت یازدهم نتوانست انتظارات را برآورده کند و در برخی بخش‌ها شاهد ناهماهنگی‌هایی بودیم که لازم است نسبت به رفع این وضعیت اقدامات لازم صورت گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 715357
  • منبع: فام نیوز
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.