نماینده مردم لنجان در مجلس اظهار داشت: قطعیت در مورد اقدام مقتدی صدر در سفر به جده وجود دارد که وی درحال ارتکاب یک اشتباه راهبردی است.

به گزارش جماران؛ نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: سابقه خاندان سعودی نشان می دهد که هیچ گونه امیدی به قول ها یا وعده های ریاض نمی توان بست اما گویا مقتدی صدر به آنها اعتماد کرده که یک اشتباه راهبردی است.

محسن کوهکن ریزی گفت: اگرچه مقتدی صدر در پارلمان عراق دارای تعدادی کرسی است اما حاکمیت این کشور محسوب نمی شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: نوع ورود رهبر جریان صدر به ملاقات با ولیعهد سعودی با رویکرد وی ملازمتی ندارد اما به ذهن می رسد که وی به دنبال ایجاد فرصت برای کشور عراق است.

وی در ادامه افزود: قطعیت در مورد اقدام مقتدی صدر در سفر به جده وجود دارد که وی درحال ارتکاب یک اشتباه راهبردی است.

کوهکن گفت: سابقه خاندان سعودی نشان می دهد که هیچ گونه امیدی به قول ها یا وعده های ریاض نمی توان بست اما گویا مقتدی صدر به آنها اعتماد کرده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه رژیم سعودی به عنوان اصلی ترین بانی تروریسم تکفیری و وهابی گری در خاورمیانه فعالیت داشته است و در پس پرده نیز به عنوان رفیق شفیق صهیونیست ها فعالیت کرده اند.

این نماینده مجلس دهم گفت: مقتدی صدر توانایی معامله یا تلطیف رفتار سعودی ها را ندارد زیرا آنها اولا براساس نقشه آمریکا رفتار می کند ، ثانیا اصلی ترین رویکرد عربستان اختلاف در جهان اسلام و جنگ با شیعه است.

وی بیان داشت: سفر مقتدی صدر را به هیچ عنوان اقدامی از سوی دولت و حاکمیت عراق نباید قلمداد کرد.

کوهکن ریزی با تاکید بر این که عربستان اصلی ترین حامی داعش و شریک کشتار مردم عراق به دست تروریست های تکفیری است ، گفت: خیانت سعودی ها و نوع رفتار ریاض خیلی زود مقتدی صدر را از سفر به جده پشیمان خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که داعش در موضع ضعف قرار گرفته دولت مردمی عراق از بالاترین درجه مشروعیت در این کشور برخوردار است ؛ به هیچ عنوان مطلوب سعودی ها نیست.

نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: جمهوری اسلامی از هر اقدامی که غلظت تشنج ها در خاورمیانه را کاهش دهد ، استقبال می کند. نکته اینجاست که دلبستگی به وعده سعودی ها منطقی نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 715284
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.