سلیم الجیوری در بیانیه ای اعلام کرد که نمی تواند در مراسم تحلیف روحانی شرکت کند . پیشتر العبادی نیز از عدم حضور خود در مراسم تحلیف علی رغم دعوت علی لاریجانی خبر داده بود

 

به گزارش جماران،  به نقل از خبرگزاری الغد پرس عراق، دفتر اطلاع رسانی «سلیم الجبوری»، رئیس مجلس نمایندگان این کشور بعد از ظهر امروز (جمعه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی از پاسخ مثبت به دعوتنامه رسمی دریافتی برای حضور در مراسم تحلیف «حسن روحانی»، رئیس جمهوری ایران عذرخواهی کرده است.

بر اساس این گزارش، دفتر رئیس پارلمان عراق در بیانیه خود در این باره تاکید کرد که نظارت بر فعالیت پارلمان و جلسات فراکسیون های سیاسی برای تصویب قانون انتخابات مانع از آن شده که وی بتواند به دعوت مشارکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری کشورمان پاسخ مثبت دهد.

این در حالی است که دفتر اطلاع رسانی «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق نیز دیروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که وی در گفت و گوی تلفنی با «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شوری اسلامی ضمن تشکر از دریافت دعوتنامه رسمی برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهوری کشورمان، از عدم حضور در این مراسم عذرخواهی کرده است.

لازم به ذکر است که «فواد معصوم»، رئیس جمهوری عراق به عنوان نماینده این کشور در مراسم تحلیف رئیس جمهوری کشورمان که قرار است بعد از ظهر فردا (شنبه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و با حضور هیئت های خارجی برگزار شود، شرکت می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.