۳۴ رییس دولت و مجلس و ۱۲ وزیر خارجه در مراسم تحلیف حضور دارند.

رئیس کمیته تحلیف وزارت امور خارجه روسای جمهور عراق، افغانستان، ارمنستان، لسوتو، مولداوی و... را از جمله روسای جمهور حاضر در مراسم تحلیف برشمرد و خاطرنشان کرد: ۳۴ رییس دولت و مجلس و ۱۲ وزیر خارجه در مراسم تحلیف حضور دارند.

به گزارش جماران، ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیای وزارت خارجه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در خصوص حضور مقامات کشورهای مختلف در مراسم تحلیف گفت: مقدمات و زمینه‌های این کار از دو ماه پیش آغاز شد.

او با بیان اینکه ۱۳۱ شخصیت از ۸۴ کشور و مسئولان  ۸ سازمان بین‌المللی را در مراسم تحلیف خواهیم داشت، اظهار داشت: اولین دوره دعوت برای حضور مسئولان خارجی جهت شرکت در مراسم تحلیف دوره قبل بود که مسئولان ۴۷ کشور حضور یافته بودند.

معاون وزیر خارجه افزود: حضور گسترده مسئولان عالی رتبه از کشورهای مختلف در شرایطی است که برخی از کشور‌ها به دنبال بایکوت کردن ایران هستند، ولی این آمار نشان از عدم موفقیت آنهاست.

رحیم‌پور با بیان اینکه ۳۰ شخصیت اروپایی و از ۲۳ کشور در مراسم تحلیف روز شنبه حضور می‌یابد، تصریح کرد: این حضور نسبت به دوره قبل رکورد و بی‌سابقه است.

او ادامه داد: حضور رییس‌جمهور ۷ کشور را در مراسم تحلیف خواهیم داشت. ۱۸ رییس مجلس هم در مراسم تحلیف شرکت می‌کنند. نکته جالب آنجاست که با وجود قطع روابط ایران با سه کشور منطقه، حضور همسایگان در این مراسم هم بیشتر است.

رئیس کمیته تحلیف وزارت امور خارجه روسای جمهور عراق، افغانستان، ارمنستان، لسوتو، مولداوی و... را از جمله روسای جمهور حاضر در مراسم تحلیف برشمرد و خاطرنشان کرد: ۳۴ رییس دولت و مجلس و ۱۲ وزیر خارجه در مراسم تحلیف حضور دارند. کیفیت شرکت کنندگان هم بالاست.

رحیم‌پور در پاسخ به این سوال که در حاشیه مراسم دیدارهای جانبی هم وجود خواهد داشت، ابراز داشت: لیست کشورهایی که درخواست ملاقات با رهبری را داشتند، به دفتر ایشان منتقل کردیم. تا این لحظه بیش از ۱۵ دیدار با آقای روحانی برنامه‌ریزی و زمان آن مشخص شده است. دیدار‌ها با آقای لاریجانی از فردا شروع می‌شود و فکر می‌کنم مجموعا ایشان ۳۰ دیدار داشته باشند.

او اضافه کرد: وزرایی هم که می‌آیند با همتا‌یانشان دیدارهای دو جانبه‌ای خواهند داشت. ضیافت شام هم که نماد خوب وحدت داخلی و خارجی است، خواهیم داشت. مجموعا بیش از ۵۰ ملاقات در حاشیه این مراسم برگزار خواهد شد و این دیدارها از جمعه شروع و تا روز ۲شنبه ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.