سردار فدوی با بیان اینکه آمادگی نیروی دریایی سپاه دائمی و روزافزون است، تاکید کرد: به‌لحاظ تکالیفی که برعهده نیروی مسلح و یگان‌های دریایی گذاشته شده، ضمن آمادگی بالا و دائمی، اقتدار ایران در خلیج فارس و دریای عمان برقرار است.

به گزارش جماران، سردار علی فدوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آب‌راه خلیج فارس همانند گذشته تحت کنترل نیروی سپاه است، اظهار داشت: اقتدار، تسلط و کنترلی که در خلیج‌فارس بوده، همچنان برقرار است و این روند روز‌افزون است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه این حضور و اقتدار  ایران در کل خلیج فارس از تنگه هرمز تا دریای عمان وجود دارد، بیان کرد: اقتدار ایران در خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه و دریای عمان توسط نیروی دریایی ارتش وجود دارد به‌گونه‌ای که صدها فروند شناور بین نیروی دریایی سپاه و ارتش تقسیم شده و 24 ساعته در دریا حضور دارند و این اقتدار اعمال و روزافزون می‌شود.


وی با بیان اینکه آمادگی‌ نیروی دریایی سپاه هیچ‌وقت تعطیل نمی‌شود، گفت: سلاح و تجهیزات جدید نظامی و دفاعی نیروی دریایی سپاه در رزمایش‌های طراحی شده رونمایی و اعلام می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم مبنی بر ادعای اخیر آمریکایی‌ها خاطر‌نشان کرد: عمل آمریکایی‌ها تیراندازی نبوده بلکه هلی‌کوپتری که در منقطه مقابل به پرواز در می‌آید همواره منورها و فلرهایی را ارسال می‌کنند که دفاعی است. اقدامات شناورهای آمریکا در آب‌راه بین‌المللی، "دفاعی" است، اقدامات شناورهای آمریکایی در خلیج فارس دفاعی نه اینکه تهاجمی است چراکه آمریکایی‌ها نگران هستند و می‌ترسند و طبیعی است که هراس دارند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس در موضع ترس و دفاع قرار دارند، تصریح کرد: شناورهای آمریکایی‌ها که هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر از خلیج‌فارس حضور دارند، به سبب ترس، در موضع دفاع قرار دارد. خلیج فارس مربوط به ایران و کشورهای منطقه است، یک مجموعه بیگانه در این منطقه وجود دارد و ترسی که وجود داشته طبیعی است چراکه وقتی کسی هراس و ترس دارد، در موضع دفاع قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.