تصویب این طرح با اکثریت آرا، نشانگر اراده محکم مردم آمریکا برای مشاهده اقداماتی از جانب مسکو در راستای بهبود روابط است.

«رکس تیلرسون» وزیر امورخارجه آمریکا روز شنبه با صدور بیانیه ای در مورد تصویب تحریم‌های جدید روسیه در کنگره این کشور اعلام کرد: تصویب این طرح با اکثریت آرا، نشانگر اراده محکم مردم آمریکا برای مشاهده اقداماتی از جانب مسکو در راستای بهبود روابط است.

به گزارش جماران، وی می‌افزاید: امیدواریم دو کشور برای حل مشکلات بزرگ جهانی همکاری کنند و زمانی برسد که دیگر نیازی به این تحریم‌ها نباشد.
تیلرسون ادامه می‌دهد: ما از نزدیک با دوستان و هم‌پیمان‌های خود همکاری خواهیم کرد تا مطمئن شویم که پیام ما به روسیه، ایران و کره شمالی به درستی دریافت شده است.
این اظهارات عجیب وزیر امورخارجه آمریکا با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توئیتر مواجه شد.
سنای آمریکا هفته گذشته با اکثریت آرا، طرح مشترک تحریم‌های روسیه، ایران و کره‌شمالی را تصویب کرد و آن را که پیش از این در مجلس نمایندگان هم مورد تصویب قرار گرفته بود، برای تبدیل شدن به قانون به کاخ سفید فرستاد. 
دولت آمریکا پیش از این درباره بخش‌هایی از طرح تحریم‌ها که اختیار لغو تحریم‌های روسیه را از رئیس جمهوری سلب و آن را منوط به تایید کنگره می‌کند، ابراز نگرانی کرده بود؛ با این حال سخنگوی کاخ سفید روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قصد امضای این طرح را دارد.
این در شرایطی است که ترامپ در عمل گزینه‌ای برای جلوگیری از اعمال تحریم‌ها در اختیار ندارد. 
در صورتی که وی از امضای طرح خودداری و آن را وتو کند، تهیه کنندگان این طرح با کسب حمایت دو سوم اعضای هر دو مجلس سنا و نمایندگان می‌توانند وتوی او را باطل و آن را به طور مستقیم تبدیل به قانون کنند؛ موضوعی که با توجه به حمایت اکثریت نمایندگان کنگره، محتمل جلوه می‌کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.