در این تمرینات نظامی از ماشین های زرهپوش آلمانی و همچنین هواپیماهای نظامی اس -130 آمریکا استفاده خواهد شد و در حال حاضر تجهیزات نظامی آمریکا برای استفاده در این رزمایش نظامی به گرجستان رسیدند.

به گزارش جماران، رزمایش نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از سی ام جولای (هشتم مرداد) در پایگاهای نظامی« وزایانی» و« نوریو» گرجستان آغاز و تا دوازدهم اوت (بیست و یکم مرداد ماه جاری) ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری «نیوز گئورگیا» گرجستان اعلام کرد، در این رزمایش نظامی که با عنوان «شریک شایسته –2017» ناتو در گرجستان اجرا خواهد شد بیش از دو هزار و هشتصد نظامی از کشورهای گرجستان، آمریکا، انگلیس، آلمان، ترکیه، اسلوونی، ارمنستان و اوکراین شرکت خواهند کرد. 

بر اساس این گزارش در این تمرینات نظامی از ماشین های زرهپوش آلمانی و همچنین هواپیماهای نظامی اس -130 آمریکا استفاده خواهد شد و در حال حاضر تجهیزات نظامی آمریکا برای استفاده در این رزمایش نظامی به گرجستان رسیده و بخشی از آنها به پایگاه نظامی« وازیانی» واقع در حومه تفلیس منتقل شده است. 

«مایک پنس» معاون اول رییس جمهوری آمریکا هم در ارتباط با برگزاری این رزمایش نظامی به گرجستان سفرمی کند. 

خبرگزاری «آپا» هم امروز خبر داد «گئورگی کویریکاشویلی» نخست وزیر گرجستان در هئیت دولت این کشور در خصوص این سفر گفت : سفر قریب الوقوع« مایک پنس» معاون اول رییس جمهوری آمریکا به گرجستان در نهم مرداد ماه نشانه حمایت های واشنگتن از دولت تفلیس می باشد . 

وی با اعلام این که تفلیس توانست در مدت زمان کوتاه روابط تنگاتنگی را با دولت جدید آمریکا برقرار کند افزود : سفر معاون اول رییس جمهوری آمریکا به گرجستان در توسعه روابط راهبردی دو کشور بسیار مهم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 711437
  • منبع: خبرگزاری صداو سیما
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.