بسیاری از مفاسدی که در جامعه رخ می دهد به علت نابرابری اجتماعی است. حل این مشکل به برنامه ریزی و مهارت برای استفاده مناسب و عادلانه از ثورت کشور نیاز دارد. دولت دوازدهم باید به مسئله عدالت اجتماعی توجه ویژه ای داشته باشد.

نجفقلی حبیبی ، با اشاره به اینکه دولت فراجناحی این حسن را دارد که از همه جناح ها در آن حضور دارند، اظهار کرد: اما اگر وزرا دنبال منافع جناحی خود باشند، در دولت کشمکش به وجود می آید که آخرش معلوم نیست چه می شود.

به گزارش جماران، وی در ادامه افزود: باید دولت از مجموعه وزاری توانمند شکل گیرد که بتوانند با هم کار کنند. دولت باید خیلی مراقب باشد که درگیر کشمکش جناحی نشود. انسجام دولت برای تحقق مطالبات مردم و حل مشکلات کشور لازم است.  

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها همچنین با اشاره به اینکه مسائل اجتماعی، اقتصادی و بین‌المللی اولویت‌های کشور هستند، تصریح کرد: ما به وزرای کاردان و نه کارآموز نیاز  داریم. این وزرا باید حداقل اشراف را در موضوعات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بین‌الملل داشته باشند.

حبیبی در ادامه تاکید کرد: وزیر باید از وجاهت و وزانت علمی، اجتماعی و تخصصی کافی برخوردار باشد تا صاحب نظران و متخصصان حاضر باشند با او کار کنند. چنین وزیری باید این توانایی را داشته باشد که از ظرفیت متخصصان و صاحب نظران در حوزه تخصصی خود بهره ببرد. خوشبختانه خود رئیس‌جمهور از چنین شأنی برخوردار است و همه متخصصان حاضرند با او کار کنند که این یک نعمت است.

وی در خصوص به کارگیری زنان و جوانان در دولت دوازدهم نیز گفت: باید جوانان و زنان پله به پله و مرحله به مرحله آموزش دیده و تجربه کسب کنند تا در آینده از ظرفیت آنها در سطوح عالی مدیریت استفاده شود. ما زنان و جوانان توانمندی در کشور داریم که باید حتما از آنها بهره ببریم. اما جوانان یا زنان بی تجربه در عرصه مدیریت اگر در سطح مدیریت کلان به کار گرفته شود، موفق نخواهند بود. معتقدم زنان و جوانان که تجربه موفق در سطوح میانی مدیریت داشته‌اند را باید یک مرحله ارتقا داد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم باید به مسئله عدالت اجتماعی توجه ویژه ای داشته باشد، خاطر نشان کرد: بسیاری از مفاسدی که در جامعه رخ می دهد به علت نابرابری اجتماعی است. حل این مشکل به برنامه ریزی و مهارت برای استفاده مناسب و عادلانه از ثورت کشور نیاز دارد.

حبیبی در پایان گفت: به طور مثال اکنون کشاورزان اگر بار تولید ثروت در عرصه کشاورزی بر عهده آنها است، به اندازه کافی از ثمره تلاش خود بهره نبرده و سود تولید آنها در اختیار واسطه ‌ها قرار می گیرد. با ایجاد اقتصاد تعاونی می شود این مشکل را حل کرد. دولت باید در این زمینه برنامه ریزی درستی انجام دهد؛ زیرا اگر این مشکل حل شود، مشکلات دیگری از قبیل توزیع ناعادلانه ثروت، مهاجرت و حاشیه نشینی هم حل می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.