جمهوری اسلامی ایران نصاب های بالایی از مردمسالاری و دمکراسی را برای دهها بار طی نزدیک به ۴۰ سال گذشته تکرار و تجربه کرده که آخرین آنها هم انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم بود.

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور در جمع فرمانداران استان تهران گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب احسن آنها نشان داد که مردم در هر دور انتخابات نسبت به دور قبل گامی بلند به سمت توسعه یافتگی و بلوغ سیاسی بیشتر، توام با حفظ روحیه انقلابی و تعهد ملی بر می دارند و این جای بسی شکر به درگاه خدا و سپاس متواضعانه از تک تک مردم ایران دارد.

معاون حقوقی رئیس جمهور در این دیدار افزود : با همه وجود باید از مردم ایران تشکر کنیم که نهایت بلوغ سیاسی و هوشمندی و در عین حال تعهد انقلابی خودشان را در این انتخابات به نمایش گذاشتند. در این انتخابات، نه تبلیغات دشمنان توانست آنها را از مشارکت منصرف کند و نه تبلیغات تخریبی گسترده توانست آنها را از انتخاب احسن بازدارد.

حجت الاسلام انصاری تصریح کرد: امروز در منطقه ای آشوب زده و توام با انواع ناامنی ها، در حالی که هنوز برخی کشورها با رژیم های حکومتی قرون وسطایی، قبیلگی، طایفگی، فردمحور وابسته و استبدادی اداره می شوند، جمهوری اسلامی ایران نصاب های بالایی از مردمسالاری و دمکراسی را برای دهها بار طی نزدیک به ۴۰ سال گذشته تکرار و تجربه کرده که آخرین آنها هم انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم بود.

وی افزود :با استقرار دولت جدید آمریکا و مواضع آن در عرصه جهانی، شاهدیم که امروز اتحادیه اروپا و کشورهای بسیار زیادی با قاطعیت از ایران، حقانیت ایران و از ادامه اجرای برجام حمایت می کنند و تحولات هفته های اخیر از جمله در مساله FATF، قرارداد توتال و اجلاس اخیری که در حمایت از برجام برگزار شد، همه نشان می دهد دیپلماسی جمهوری اسلامی موفق بوده و توانسته عملا آمریکا را منزوی کند.

انصاری گفت: آمریکا تلاش زیادی کرد FATF را طوری پیش ببرد که ایران با مشکل مواجه شود، اما نه تنها این هدف محقق نشد، بلکه امروز مسیر همکاری ها و تعاملات بانکی ما هموارتر هم شده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور تاکید کرد :قرارداد توتال علی رغم اینکه برخی ها در داخل یا از روی حسادت یا جهالت طوری وانمود می کنند و برخورد می کنند که آن را یک نقطه ضعف تلقی کنند، اما این نقطه قوت بزرگی بود که یک شرکت بزرگ و معتبر بین المللی، آمده و در یک قرارداد مشترک بین المللی حجم بالای بیش از ۵ میلیارد دلار در حوزه نفت ایران سرمایه گذاری می کند. قراردادهای مشابه و به طور کلی اقبال سرمایه گذاری جهانی نشان می دهد که جمهوری اسلامی توانسته در دیپلماسی اقتصادی و حقوقی خودش موفق باشد.

وی افزود:امروز کیست که نداند عربستان سعودی مادر تروریستها در منطقه بوده و هست و آمریکاییها بهترین روابط را با این کشور برقرار کرده اند، و از سوی دیگر برخی مقامات فعلی و سابق آمریکایی، در یک حرکت واقعا خفت بار، با دریافت پول از یک سازمان تروریستی مثل سازمان منافقین که منفورترین نام نزد ملت ایران است، رفته اند و در اجتماع این گروهک تروریستی در پاریس سخنرانی کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 705015
  • منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.