نیروی هوایی ارتش مصر ۱۵ خودروی حامل اسلحه، مهمات و مواد منفجره را هنگام نفوذ از مرزهای مشترک با لیبی هدف قرار داده و منهدم کرد. در جریان این عملیات ۹ تروریست از پای درآمدند. همچنین حدود ۳۰ داعشی در حملات هوایی ارتش مصر علیه پایگاه‌هایشان در شهرهای العریش و الشیخ زوید از پای درآمده و ده‌ها تن دیگر از آنها زخمی شدند.

 

 

 

به گزارش جماران به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، تامر الرفاعی، سخنگوی نیروهای مسلح ارتش مصر در صفحه رسمی خود در فیس‌بوک اعلام کرد، بر اساس برخی اطلاعات تعدادی تروریست به همراه تعدادی خودروی شاسی بلند جهت نفوذ به خاک مصر از طریق مرزهای مشترک با لیبی در منطقه‌ای جمع شده بودند که بنا بر دستورات فرماندهی کل نیروهای مسلح مصر یگان‌هایی از نیروی هوایی برای بررسی منطقه و شناسایی آن، رصد اهداف دشمن، تعیین مختصات آنها و مواجهه با آنها طی ۲۴ ساعت گذشته به پرواز درآمدند و در این عملیات ۱۵ خودروی شاسی بلند با مقادیر زیادی اسلحه، مهمات و مواد قاچاق هدف قرار گرفته و منهدم شدند.

الرفاعی در ادامه به کشته شدن شش عامل تکفیری پس از کشف و رصد یک کانون تروریستی بسیار خطرناک در شبه جزیره سینا اشاره کرد و گفت:‌ نیروهای "نجات قانون" در ارتش با همکاری با نیروی هوایی موفق شدند، سه تکفیری مسلح بسیار خطرناک را در جریان یورش به مناطق حضور تروریست‌ها و پاکسازی این مناطق از پای درآورده و یکی دیگر از آنها را بازداشت کنند.

وی افزود: این نیروها توانستند شش تروریست دیگر را در یکی از مناطق کوهستانی در شبه جزیره سینا از پای درآورند.

مصر با جدیت بالایی برای نابودی تروریست‌های گروه موسوم به "انصار بیت المقدس"  یا همان "ولایت سینا"، شاخه داعش در مصر که در شبه جزیره سینا حضور دارند و دیگر گروه‌های مسلح کوچک که پس از برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین این کشور در ژوئیه ۲۰۱۳ ظاهر شدند، تلاش می‌کند.

داعش در حمله‌ای که با تعدادی خودروی بمب‌گذاری‌شده در تاریخ هفتم ماه ژوئیه جاری به یکی از ایست‌های ارتش مصر در جنوب شهر رفح داشت، دستکم ۲۱ سرباز را به قتل رساند.

ارتش مصر نیز اعلام کرد که در جریان مقابله با این حمله داعش ۴۰ مهاجم داعشی را از پای درآورده است.

برخی منابع امنیتی مصر اعلام کردند که در چندین حمله هوایی علیه نقاط تجمع تروریست‌ها در دو شهر العریش و شیخ زوید، نزدیک به ۳۰ تروریست کشته و ده‌ها تن دیگر از آنها زخمی شدند.

به گفته این منابع برخی اطلاعات حاکی از تحرکات تروریست‌ها با خودرو و موتورسیکلت جهت آمادگی برای اجرای عملیات‌هایی علیه نیروهای ارتش و پلیس در سینای شمالی بودند.

بر اساس گزارش این منابع، حملات هوایی علیه تجمع‌های آنها انجام شد که طی آن خسارات شدیدی به نیروهای این گروه‌های تروریستی وارد آمده و تعدادی از خودروها و موتورسیکلت‌های آنها منهدم شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.