پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

وزیرامورخارجه امریکا که بارها نسبت به روند کار در این وزارتخانه ابراز در ماندگی کرده، می گوید هماهنگی در دولت امریکا در مقایسه با شرکتی که او مدیریت آن را بر عهده داشته از نظم چندانی برخوردار نیست.

به گزارش جماران، «رکس تیلرسون» که در آغاز تصدی این پست به صراحت گفته بود، تمایل چندانی به قبول این سمت نداشته و به توصیه همسرش این مسئولیت را پذیرفته، اخیرا بارها از بی نظمی و آشفتگی وزارت امورخارجه آمریکا ابراز گله مندی کرده است.
وی در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرده است، سمت وزارت امورخارجه آمریکا با شرکت «اکسان موبیل» که او 41 سال مدیریت آن را به عهده داشته فرق زیادی دارد و دلیل آن این است که در آن شرکت تصمیم گیری نهایی به عهده او بوده ولذا 'زندگی راحت تری' داشته است.
تیلرسون که قبل از انتصاب به این سمت کمترین تجربه ای در سمت های سیاسی نداشته اضافه کرده است، در زمان مدیریت این شرکت، کارکنان به خوبی او را می شناختند و از او انتظارات مشخصی داشتند.
وزیر امورخارجه دولت ترامپ تصمیم گیری های کاخ سفید را از هم گسیخته و تکه تکه توصیف کرده و گفته است، گاهی مسئولان در هیئت دولت حاضر به تصمیم گیری نیستند و در نتیجه ایجاد هماهنگی میان نهادهای دولتی دشوار و پیچیده می شود.
این درحالی است که دولت امریکا با ادعای ترویج سیاست 'اولویت و تقدم آمریکا' هنوز قادر به تامین نیروهای دستگاه دیپلماسی خود در بسیاری از کشورهای جهان نبوده و ترامپ رئیس جمهوری این کشور در صدد است در بودجه پیشنهادی خود بیش از 30 درصد از بودجه وزارت امور خارجه را بکاهد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.